کردستان

احصاء ۲۱ مانع تشکیل و تحکیم خانواده توسط مجلس/اجرای قانون جوانی جمعیت نویدبخش گذر از بحران سالمندی است

محسن فتحی نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج اظهار داشت‌: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پس از گذشت حدود یک دهه از تصویب طرح تعالی جمعیت و خانواده در شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مجلس یازدهم به سرانجام رسیده است.

وی افزود: در این قانون مجلس شورای اسلامی با احصای ۲۱ مانع که مقابل تشکیل و تحکیم خانواده قرار داشت در احکام قانونی، امکانات و حمایت‌های ویژه‌ای برای حمایت از تشکیل و تحکیم نهاد خانواده در نظر گرفته است و این نهاد را در اولویت حمایت‌های قانونی خود قرار داده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای قانون جوانی جمعیت نویدبخش گذر از بحران سالمندی است، عنوان کرد: این قانون منافع خانواده‌ها را در اولویت قرار داده است و دولت موانع بالفعل فرزندآوری جوانان را با استفاده از این قانون حل می‌کند.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: جهش وام ازدواج، اعطای تسهیلات برای هر فرزند، تسهیلات شغلی و آموزشی برای فعالان شغل‌های مختلف و دانشجویان، مشوق‌های فرهنگی و اجتماعی و … از جمله مشوق‌ها و حمایت‌های مهم این قانون است.

وی تصریح کرد:‌ براساس این قانون حق اولاد تا ۵ سال، هر سال ۲ برابر خواهد شد و کشیک‌های شبانه برای مادران دارای فرزند هم در رشته‌های تحصیلی و هم در مشاغل مختلف کاهش یافته یا حذف خواهد شد.

وی تأکید کرد: در فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، خانواده و منافع آن در اولویت است و سیاست‌گذار موظف است که منابع خود را برای حمایت از خانواده‌ها به کار گیرد.

فتحی با تاکید براینکه با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، منافع خانواده‌ها در اولویت قرار گرفته است، بیان کرد: در این قانون خانواده‌ها در اولویتِ تسهیلات مسکن، مشوق‌های اقتصادی، تسهیلات آموزشی و تسهیلات شغلی قرار می‌گیرند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در یک جمع‌بندی می‌توان گفت حمایت از خانواده و مادران در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی و اجتماعی کشور در اولویت خواهد بود.

فتحی افزود: در این قانون احکام روشنی صادر شده است که با اجرایی شدن آنها توسط دولت مردم تأثیرات آنها را به طور ملموسی در زندگی خود مشاهده خواهند کرد.

وی گفت: مجلس یازدهم بر این باور است که مسائل مربوط به خانواده و جمعیت، مسئله‌ای چندبعدی و وابسته به زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی کشور است، عزم این مجلس بر آن است که از پنجرۀ جمعیتی باز کنونی در کشور، علی‌رغم فرصت‌سوزی‌های گذشته، بهره لازم را ببرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا