قزوین

اختصاص یک و نیم میلیاردتومان برای تجلیل از حافظان قرآن کریم

اختصاص یک و نیم میلیاردتومان برای تجلیل از حافظان قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ علی فرمانی، رییس پارلمان محلی قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه افزایش سقف هدایای حافظان قرآن کریم اظهار کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید زیادی به ترویج فرهنگ ومعارف قرآنی و حفظ قرآن دارند و از این رو باید بتوانیم اعتبارات و حمایت از فعالان قرآنی را افزایش دهیم.

او افزود: بر این اساس هدیه حافظان جزء قرآن کریم از مبلغ پیشنهادی ۱۱۰هزار تومان با تصویب اعضای شورا به مبلغ ۳۰۰هزار تومان افزایش یافت.

فرمانی گفت: هزینه‌کرد سالانه یک و نیم میلیارد تومان برای تجلیل از حافظان قرآن کریم به نوعی سرمایه‌گذاری در جامعه و در خصوص ترویج فرهنگ قرآنی است.

این مسئول همچنین خواستار تجلیل شایسته از قاری بین‌المللی آقای سید مصطفی حسینی و حضور در منزل ایشان شد.

او در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم برنامه‌ریزی کمیسیون فرهنگی شورا برای برگزاری مراسم تجلیل از موکب‌داران، پیرغلامان و مادحین و هیات‌داران و تمام افرادی که به نوعی در برگزاری مراسم عزای حسینی نقش آفرین بودند تاکید کرد.

فرمانی همچنین با توجه به انتقاد برخی از اعضای شورا پیرامون عدم توزیع مناسب اعتبار میان موکب‌داران شهر قزوین در مراسم اربعین حسینی (ع ) در کشور عراق، گفت: می‌توانیم جلسه‌ای با موکب‌داران شهر قزوین داشته باشیم ونقطه نظرات آن‌ها را بشنویم تا برای سال آتی با برنامه‌ای منسجم‌تر ودقیق‌تر برنامه‌ریزی شود.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول از اقدامات مدیریت شهری قزوین در برگزاری مراسمات عزاداری ائمه اطهار طی دوماه اخیر قدردانی و اظهار امیدواری کرد تا با این‌گونه اقدامات در حفظ شعائر دینی موثر باشیم.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا