کردستان

اختصاص ۱۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای کلان پروژه تصفیه خانه مریوان

اختصاص ۱۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای کلان پروژه تصفیه خانه مریوان

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در پنجاه و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، با بیان اینکه نقش استان در امنیت غذایی و تامین مایحتاج کشور روز به روز بیشتر می‌شود، اظهار کرد: کشور ما در دوران خشکسالی به سر می‌برد و به لطف خداوند کردستان جزو معدود استان‌هایی است که وضعیت بارندگی مناسبی داشته و امید است در ایام آتی نیز شاهد استمرار بارش‌ها و افزایش تولید محصولات زراعی باشیم.

زارعی کوشا با بیان اینکه در حوزه صنعت و گردشگری نیازمند تامین زمین در شهرستان‌ها از جمله مریوان هستیم، ادامه داد: در این حوزه باید با نگاه منسجم‌تری به مشکلات این شهرستان بنگریم و در قالب برنامه‌ای جامع، با تدوین بسته‌های سرمایه گذاری برای واحدهای کلان با نگاه مساعد و رعایت الزامات زیست محیطی، تصمیماتی منتج به نتیجه، اتخاذ شود.

وی تسهیل در مراودات اقتصادی بخش خصوصی را ضروری اعلام کرد و گفت: این مسیر برای سرمایه گذاری با هماهنگی و تعامل گمرک، اداره کل مالیاتی و دیگر دستگاه‌های مرتبط باید هموار شود.

استاندار کردستان با اشاره به پیگیری ها برای اجرای کلان پروژه تصفیه خانه شهرستان مریوان، از تخصیص یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری از این تصفیه خانه خبر داد و گفت: بنا داریم نیاز جدی شهرستان را تا پایان دولت سیزدهم محقق کنیم.

زارعی کوشا در زمینه تقویت و توسعه طرح‌های گردشگری دریاچه زیبای زریوار تاکید کرد: از هر نوع طرح و ایده‌ای در این زمینه برای انجام سرمایه‌گذاری مطلوب در راستای استفاده حداکثری از این ظرفیت، تولید ثروت، اشتغالزایی و توسعه این منطقه، استقبال می‌کنیم.

وی بهره‌مندی بهینه از دریاچه زریوار را ضروری برشمرد و گفت: در زمینه احیای این تالاب کارهای خوبی انجام شده اما میزان بهره‌وری از این ظرفیت ویژه، تقریبا صفر است.

استاندار کردستان با بیان اینکه سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر طی ۹ ماه اخیر ازشهرستان مریوان و مناطق اورامانات بازدید کرده‌اند خاطر نشان کرد: این عدد نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل از پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین جدا از برکات معنوی از لحاظ گردشگری و اقتصادی نیز تاثیر گذار بوده است، افزود: زائران اربعین حسینی با گذر از مسیر باشماق مریوان با توجه به ظرفیت‌های این منطقه، نقش مهمی در توسعه گردشگری مذهبی و رشد اقتصادی دارند.

وی از مجموعه فعالان اقتصادی استان قدردانی کرد و افزود: تغییر در شاخص‌های اقتصادی استان جز با ورود فعالان اقتصادی میسر نخواهد شد لذا امروز اگر نرخ مشارکت اقتصادی استان ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، نشانه فراهم شدن زمینه مساعد و فعالیت حداکثری فعالان این عرصه است‌.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا