سیستان و بلوچستان

اختصاص ۳۳۰ میلیون تومان به عشایر زرآباد

به گزارش برگزیده های ایران از زرآباد، حمید طوقی عصر امروز  در جلسه عشایر شهرستان زرآباد، اظهار داشت: عشایری که در تهیه دام و علوفه مشکل دارند می تواند از ۳۰ میلیون تسهیلات بهره منده شوند.

وی تصریح کرد: این تسهیلات با سود ۴ درصد و زنجیره ای می باشد که عشایر استان جهت بهره مندی از آن به محل امور عشایر شهرستان خود مراجعه کنند.

وی افزود: ۵۰ درصد از چاه های آب شرب مناطق عشایر نشین استان سیستان و بلوچستان برق دار نیستند و در تلاش هستیم با حمایت استانداری و فرمانداران در صورت تخصیص اعتبار هر چه سریعتر برق دار شدن این چاه ها اقدام کنیم.

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان ادامه داد: کلیه دستگاه های اجرایی موظف هستند بخشی از اعتبارات خود را به مناطق عشایر نشین اختصاص بدهند.

عشایر میراث داران اصیل فرهنگ ایران اسلامی هستند

فرماندار شهرستان زرآباد نیز در این جلسه با اشاره به خدمات رسانی بسیار خوب به عشایر این شهرستان،گفت: با توجه به بعد مسافت شهرستان زرآباد با شهرستان های همجوار لازم است نمایندگی امور عشایر در شهرستان زرآباد ایجاد شود.

نعمت الله نجاری افزود: کمبود آب شرب،علوفه و آرد از مهمترین مشکلات عشایر نشین شهرستان زرآباد هستند که امیدواریم با نگاه ویژه مدیرکل امور عشایر استان این مشکلات تا حدودی رفع شوند.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی های اخیر در استان سیستان و بلوچستان لازم است،اداره امور عشایر نسبت به بیمه دام های سبک و سنگین عشایر اقدام کنند.

فرماندار زرآباد خاطر نشان کرد: چندین منطقه عشایرنشین نیز به دلیل صعب العبور بودن در شهرستان زرآباد از طریق پنل خورشیدی از روشنایی برخوردار هستند.

 

انتهای پیام/۳۱۳

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا