کردستان

اختلاف بین حوزه و دانشگاه باعث شکاف معرفتی در جامعه می‌شود

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان  به مناسبت ۲۷ آذرماه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج اظهار کرد: مقصود از وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت مطلق بدین معنا که حوزوی‌ها دانشگاهی شوند و یا دانشگاهیان حوزوی، نیست.

وی عنوان کرد: از باب مصلحت و ضرورت نیست که پس از مرتفع‌شدن مصلحت به وجود آمده حوزه و دانشگاه هر کدام در جای اولیه خود قرار بگیرند بلکه مقصود وحدتی معقول بر اساس منظومه فکری امامین انقلاب و حرکت در یک افق هماهنگ به جهت دستیابی به اهداف مشترک است.

این استاد حوزه و دانشگاه مهم‌ترین موانع تحقق وحدت حوزه و دانشگاه را موانع تاریخی از بدو تاسیس دانشگاه به جهت کم فروغ کردن حوزه‌های علمیه و تلاش دشمن به جهت بدبین کردن این دو قشر نسبت به یکدیگر و تفاوت در مبانی معرفتی و روش شناختی و سیاست‌زدگی و حزب‌بازی دانست و افزود: شکاف بین این دونهاد علمی باعث شکاف عمیق معرفتی در جامعه می‌شود.

وی در ادامه افزود: به جهت تحقق این مهم نیازمند عزم جهادی و حرکتی انقلابی بدون پرهیز از خودباختگی در برابر علوم غربی با تکیه بر مبانی معرفت‌شناختی عمیق اسلامی است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا