زنجان

ارائه خدمات امدادی نجاتگران هلال احمر به ۱۷۰۰ حادثه دیده در زنجان

سید قاسم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان با ارائه گزارشی از حوادث روی داده در سطح استان اظهار کرد: از مجموع ۴۲۵ حادثه روی داده در استان، ۳۵۶ مورد تصادف جاده‌ای، ۱۶ حادثه کوهستان، ۱۲ مورد سیل و آبگرفتگی، هفت مورد غرق شدگی و ۶ مورد آتش سوزی بوده که سایر حوادث نیز مربوط به شهری، صنعتی،کارگاهی و ریزش آوار بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه در این حوادث یک هزار و ۷۱۳ نفر آسیب دیده‌اند، افزود: مصدومان حوادث و سوانح بیان شده در این مدت نیز ۷۲۵  نفر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مصدومان از ابتدای سال‌جاری تا ۱۸ آبان با ۶۸۷ مورد برای سوانح جاده‌ای استان گزارش شده است، تصریح کرد: طی این مدت در ۴۲۵ مورد حادثه گزارش شده در سطح استان زنجان، ۷۰ مصدوم توسط نیروهای هلال احمر به مراکز بیمارستانی منتقل و ۹ نفر نیز سرپایی درمان شده‌اند.

موسوی افزود: در حوادث گزارش شده به هلال احمر ۷۸ نفر هم در صحنه حادثه فوت کرده‌اند که ۷۱ نفر از این فوتی‌ها مربوط به حوادث جاده‌ای، چهار مورد غرق شدگی و دو نفر نیز در مراکز کارگاهی و صنعتی و کوهستان بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:  از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۷۶ تیم عملیاتی با  ۲ هزار و ۳۳۱ نیروی عملیاتی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث امدادرسانی کرده‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۱۳ نفر نجاتگر و هشت نفر نیز امدادگر بودند.

وی به ناوگان ترابری بکارگیری شده در حوادث اشاره کرد و ادامه داد: ۳۹۵ دستگاه آمبولانس، ۳۳۸ دستگاه خودروی نجات و ۴۷ خودروی کمک دار سبک در سطح استان زنجان در ۴۲۵حادثه توسط نیروهای عملیاتی بکارگیری شده است.

موسوی تاکید کرد: پایگاه‌های هلال احمر در سطح جاده‌های این استان فعال هستند و خدمات امدادی شبانه‌روزی ارائه می‌دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعتی از شبانه روز تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


 2021-11-13 10:05:52

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا