مازندران

اربعین علامه ذوالفنون ۱۱ آبان‌ماه در آمل برگزار می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان ساری، علیرضا شریعت معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل گفت: در مراسم تشییع حضرت علامه با توجه به اینکه در بستر حادثه قرار داشتیم و گستردگی بسیار زیاد کار باعث شد تا نواقصی به‌وجود بیاید که با توجه به اوضاع و شرایط موجود و فرصت بسیار اندک برای برگزاری مراسمی در آن سطح طبیعی بود اما برای مراسم اربعین فرصت کافی وجود دارد و قطعا پذیرفتنی نیست که نواقصی در کار ما وجود داشته باشد و باید با برنامه ریزی دقیق برنامه ای باشکوه برگزار شود.

وی همچنین از اصناف، مساجد، هیأت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم دعوت کرد جدای از مراسم اصلی که در مصلای نماز جمعه آمل برگزار می شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم اربعین حضرت علامه را در مناطق مختلف شهر و روستا برگزار کنند.

حجت الاسلام مرتضوی امام‌جمعه آمل نیز در این جلسه بیان کرد: مراسم اربعین حضرت علامه حسن‌زاده آملی با سخنرانی یکی از مسؤولان ارشد کشوری که تا هفته آینده حضورش در این مراسم قطعی می‌شود، با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز پنجشنبه ۱۳ آبان نیز مراسم اربعین ارتحال حضرت علامه با حضور خانواده آن مرحوم در زادگاهش روستای ” ایرا ” به صورت محدود برگزار خواهد شد.

امام جمعه آمل همچنین به برگزاری مراسم بزرگداشت اربعین مرحوم علامه حسن‌زاده آملی از سوی طلاب و روحانیون استان قم و آیت‌الله جوادی آملی با سخنرانی آیت‌الله اعرافی از شاگردان حضرت علامه عصر پنجشنبه در مسجد امام حسن عسگری (ع) شهر مقدس قم خبر داد.

 مرتضوی اضافه کرد: مراسم پرفیض دعای روح بخش ندبه نیز روز جمعه به همت هیأت رزمندگان اسلام شهرستان آمل به محوریت بزرگداشت اربعین ارتحال علامه حسن‌زاده‌آملی و با سخنرانی آیت‌الله صدیقی استاد حوزه و دانشگاه و امام جمعه موقت تهران در مصلی نماز جمعه آمل برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد، این مراسم با هماهنگی‌های انجام شده با صداوسیما به صورت زنده از شبکه‌های مختلف صدا وسیما پخش خواهد شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا