کردستان

ارتقا سلامت دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، اعظم گودرزی ظهر امروز در آیین افتتاحیه سفیران سلامت استان کردستان که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: کودکان و نوجوان آینده‌سازان کشور هستند در این راستا توجه به سلامت آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به تعداد ۴۱ هزار سفیر دانش‌آموز استان کردستان، سفیران سلامت را دانشمندان، پزشکان و مدیران جامعه دانست.

گودرزی با اشاره به ارائه اطلاعات سلامتی و انتقال مهارت‌های بهداشت فردی از سوی کارشناسان سلامت به سفیران سلامت( دانش آموزان) گفت: این مهم به ارتقا سلامت دانش‌آموزان و سلامت جامعه کمک می‌کند.

سرپرست دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: سفیران سلامت امروز مجریان توانمند آینده خواهند بود.

وی آموزش سبک زندگی سالم، نحوه صحیح تغذیه، ورزش و غیره به سفیران سلامت بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: دانش آموزان با انتقال این اطلاعات و مهارت‌ها به دوستان و هم سن و سالان خود می‌توانند به تغییر سبک زندگی و سلامت جامعه کمک کنند.

گودرزی تعامل آموزش و پرورش با دانشگاه علوم پزشکی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و اظهار کرد: ارتقا سطح سلامت فردی به ارتقا سلامت جامعه و کاهش بیماری‌های غیرواگیر و داشتن جامعه سالم، پویا، با نشاط و فعال کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط پاندومی بیماری کرونا قرار داریم گفت: همه ما بوضوح در این دوران  نعمت خدادی سلامتی که به انسان ارزانی شده پی برده‌ایم.

گودرزی وظیفه آموزش و پرورش را در شرایط حساس کرونا و آموزش مفاهیم بهداشتی به سفیران سلامت را بسیار خطیر ارزیابی کرد و گفت: در ۱۰ سال آینده جامعه دشواری‌های امروز مقابله با کرونا را درک نخواهند کرد.

وی تاکید کرد: سفیران سلامت نقش مهمی در ترویج فرهنگ سبک زندگی سالم، ارتقای سلامت دانش آموزان، کنترل تبعات منفی قرنطینگی خانگی و نیز کاهش اثرات و آسیب‌های روانی و جسمی دانش آموزان بعهده دارند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا