کردستان

ارسال چهار هزار و ۵۲۱ اثر به اولین جشنواره موسیقی “سنه”

ارسال چهار هزار و ۵۲۱ اثر به اولین جشنواره موسیقی “سنه”

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج؛ حسن عابدینی معاون امور استان های صدا و سیما در آیین افتتاحیه اولین جشنواره موسیقی سنه که با حضور اقوام ایرانی در سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: وقتی صحبت از موسیقی به میان می آید شاید تنها هنری است که بسیار نیاز به محاسبه دارد، فردی که موسیقی می نوازد با ریاضیات سروکار دارد از یک ابزار بی جان صدایی حاصل شده که می تواند روی انسان تاثیر بگذارد.

وی افزود: موسیقی ایرانی چون با کلام عجین شده آن را متعالی کرده بنابراین صدا و سیمای جمهوری اسلامی در چارچوب سند تحول هویت محوری و عدالت گستری را در دستور کار خود قرار داده است.

عابدینی عنوان کرد: مسئله مربوط به فرهنگ و هنر، شعر و موسیقی با فرهنگ مردم عجین شده می تواند نمادی از دو مولفه اساسی در سند تحول صدا و سیما باشد، ما تلاش خواهیم کرد که همه اقوام، هنرمندان و اندیشمندان در قاب رسانه ملی دیده شود چون رسانه ملی متعلق به همه مردم ایران بوده و این همان عدالت محوری است.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما، با بیان اینکه هویت اقوام ایرانی با آداب و رسوم و سنن آن ها گره خورده است، خاطرنشان کرد: موسیقی با زندگی روزمره مردم از شالیزار ها تا میانه دریا عجین شده است.

عابدینی یادآور شد: موسیقی در زمان دفاع مقدس هم در میان اقوام وجود داشته که با سرودهای حماسی دین خود را به وطن اسلامی ادا کردند.

وی گفت: این موسیقی در هفته وحدت بسیار زیباست امیدواریم بتوانیم این وحدت را حفظ کنیم چرا که دشمن از وحدت اقوام ایرانی می ترسد.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما، در ادامه سخنان خود افزود: امسال هزار قطعه موسیقی در مرکز سرود و موسیقی صداوسیما تولید شده و رادیو و تلوزیون با این نغمه‌ها، نواها و موسیقی‌ها غنای بیشتری می‌یابد.

عابدینی، ارسال چهار هزار و ۵۲۱ اثر به اولین جشنواره موسیقی “سنه” را که موجب انتخاب آثار برجسته شد، کم نظیر دانست و گفت: هنرنمایی این گروهها به مرور از رسانه ملی پخش می‌شود.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا