مازندران

از بارش ۴۰۰ میلی‌متری باران تا ادامه انسداد آزادراه تهران ـ شمال

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، سامانه سرد و بارشی از چهارشنبه مهمان مازندران شد که در این زمینه هواشناسی از قبل هشدارهای لازم را صادر کرد.

هشدار نارنجی هواشناسی مازندران مبنی بر بارش باران، بارش برف در ارتفاعات، وزش باد و کاهش محسوس دما بود که بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر از دیگر مخاطرات این سامانه بارشی بود.

همانگونه که پیش‌بینی شده بود بارش‌ها در غرب استان مازندران از شدت بیشتری برخوردار بود و شاهد وقوع سیلاب و همچنین آب‌گرفتگی معابر،کوچه‌ها، خیابان‌ها، روستاها، منازل مسکونی و سایر بودیم.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: همانگونه که پیش‌بینی شده بود بارندگی از روز چهارشنبه در آسمان مازندران شروع بود که شدت بارش‌ها در غرب استان بود.

وی افزود: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌ها به طوری سنگین بود که طی ۴۰ ساعت حدود ۴۰۰ میلی‌متر باران در ارتفاعات رامسر و ۳۲۰ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه هواشناسی فرودگاه رامسر به ثبت رسید.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اعلام اینکه بارش‌ها در نیمه غربی مازندران از شدت بیشتر برخوردار است، گفت:  آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها از پیامدهای این سامانه بارشی بوده که در غرب استان گزارش شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه این سامانه روز شنبه از آسمان مازندران خارج می‌شود، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، روزهای یک‌شنبه و دوشنبه آسمان مازندران به‌صورت صاف همراه با افزایش نسبی دما و از روز سه‌شنبه تا روز چهارشنبه از سمت غرب شاهد بارندگی همراه با وزش باد خواهیم بود.

رضوی یادآور شد: در ارتفاعات استان بارش‌ به‌صورت برف و باران داریم که تا پایان امروز ادامه دارد.

* ادامه انسداد آزادراه تهران ـ شمال

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران نیز درباره وضعیت جاده‌های مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در محدوده ازارک محور کندوان با توجه به سیلابی شدن مسیر همچنان مسدود بوده و راهداران در حال پاکسازی معابر هستند.

وی با اشاره به ترافیک نیمه‌سنگین در هر دو مسیر محور هراز، افزود: در تمامی محورهای مازندران شاهد بارش باران و لغزندگی سطح جاده‌های استان هستیم که تاکید بر رعایت سرعت مطمئنه است.

رئیس پلیس راه مازندران بیان کرد: همچنین ارتفاعات استان به‌صورت مه‌آلود بوده و شاهد ریزش خفیف برف هستیم که نمک‌باشی انجام شده است.

این مسؤول با تاکید بر ضرورت پرهیز از ترددهای غیرضروری در محورهای مازندران، اضافه کرد: رانندگان در صورت ضرورت تردد، تجهیزات زمستانی به‌ویژه زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند.

جهان‌تاب یادآور شد: همچنین ارتفاعات استان طی این مدت مه‌آلود بوده و با کاهش دید همراه است که توصیه بر استفاده از چراغ مه‌شکن است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا