مازندران

از برفی شدن محورهای شمال تا سیلابی شدن رودخانه‌های مازندران

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، سامانه سرد و بارشی مهمان پایان هفته‌ مازندرانی‌ها شده و شاهد بارش برف و باران در ارتفاعات مازندران هستیم.

براساس هشدار هواشناسی طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری نیز شاهد بارش شدید باران در استان هستیم که احتمال وقوع سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه‌های استان وجود دارد.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در شهرستان ساری با هشدار سطح نارنجی(جهت آمادگی) هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با شکل‌گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو تا صبح جمعه ۱۲ آذر ماه امسال شاهد بارش‌های رگباری، وزش باد شدید موقتی، مواج و طوفانی شدن دریا، کاهش محسوس دما (بین ۱۰ تا ۱۵ درجه)، رعدوبرق، در مناطق مرتفع بالاتر از ۱۳۰۰ متر با بارش برف و احتمال تگرگ هستیم.

وی با بیان اینکه منطقه اثر این سامانه بارشی سطح استان مازندران است، گفت: آب‌گرفتگی معابر، بالاآمدن و سیلابی شدن آب رودخانه‌ها (به‌ویژه رودخانه‌های نواحی مرکزی استان)، مه‌آلود شدن، کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ، رانش زمین و اختلال در جاده‏‌ها و محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی مازندران  بر پاک‌سازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرها و مقاوم‏‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها تاکید کرد و گفت:  احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات و آماده‌سازی سیستم گرمایشی دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها از دیگر توصیه‌ها است.

این مسؤول با اشاره به طوفانی شدن دریای مازندران، یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز شنبه شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری در آسمان مازندران هستیم.

*گردنه‌های محورهای شمال برفی شد

یدالله جهان‌تاب  رئیس پلیس راه مازندران درباره وضعیت جاده‌ای محورهای مازندران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بارش برف در ارتفاعات محورهای ولی‌آباد کندوان، گدوک سوادکوه و امام‌زاده هاشم هراز، اظهار کرد: تاکید پلیس کماکان بر پرهیز از ترددهای غیرضروری است.

وی افزود: در صورت ضرورت سفر تاکید پلیس تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی به‌ویژه زنجیرچرخ است.

رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به ادامه ترافیک در محورهای شمال، گفت: بحث نمک‌پاشی در جاده‌های شمال درحال انجام است.

این مسؤول در پایان با اشاره به اجرای طرح زمستانه پلیس راه مازندران، یادآور شد: تاکید پلیس بر خودداری از توقف در مناطقی که با تابلو مشخص شده از جمله پیچ‌ها، ابتدا و انتهای تونل و سایر است که ضرورت دارد مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا