مازندران

از جمعه پرترافیک تا پیش‌بینی آسمانی صاف و آفتابی در مازندران

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، معمولا جمعه‌ها با توجه به ورودی‌هایی که طی روزهای پایانی هفته در مسیرهای شمال هستیم، پرترافیک سپری می‌شود که در این زمینه یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران درباره وضعیت جاده‌های مازندران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ترافیکی پرحجم در مسیرهای خروجی شمال، اظهار کرد: با توجه به ورودی‌های روز گذشته امروز شاهد ترافیک در مسیر خروجی محورهای کندوان، هراز و سوادکوه مازندران هستیم.

وی با بیان اینکه از لحاظ جوی نیز مشکلی نداریم، گفت: احتمال ریزش و سقوط سنگ در محورهای کوهستانی استان متصور است که ضرورت دارد توجه شود.

رئیس پلیس راه مازندران با تاکید بر اینکه توصیه پلیس کماکان بر پرهیز از ترددهای غیرضروری است، اظهار کرد:  توصیه پلیس به رانندگان پرهیز از سبقت و سرعت غیرمجاز و حرکات مخاطره‌آمیز است.

این مسؤول به پیش‌بینی افزایش ترافیک در ساعات پایانی امروز در محورهای شمال، گفت: بحث اعمال قانون در راستای اجرای محدودیت‌های کرونایی توسط دوربین‌ها در دستور کار پلیس قرار دارد.

*پیش‌بینی آسمانی صاف تا پایان روز دوشنبه

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، تا روز دوشنبه جو نسبتا پایداری حاکم است و شاهد آسمانی صاف و نیمه‌ابری گاهی با افزایش موقتی ابر هستیم که فرصتی برای کشاورزان است تا نسبت به کشت‌های پاییزه و برداشت محصولات باغی اقدام کنند.

وی افزود: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، اواخر دوشنبه تا صبح‌ سه‌شنبه با عبور موج کم و بیش ناپایدار انتظار داریم شاهد افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در نیمه غربی استان باشیم که مقدار بارش‌ها چندان قابل ملاحظه نیست.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: طی این مدت در ارتفاعات شاهد بارش‌های پراکنده برف و باران همراه با وزش باد هستیم که از روز سه‌شنبه مجددا جو پایداری در استان حاکم خواهد شد.

اسدی درپایان گفت: دریای مازندران طی امروز به‌تدریج کاهش موج و فردا به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا