مازندران

از شایعه تا واقعیت قطع درختان در لاله‌آباد بابل

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، جنگل‌خواری و قطع درختان در استان مازندران یکی از مواردی است به‌دلیل وجود درختان شاهد آن هستیم که در این راستا باتوجه به ادامه اجرای طرح حفاظت از جنگل‌ها به‌صورت ویژه‌تری در دستور کار قرار دارد.

در این راستا موضوع قطع درختان با قدمت بالای ۴۰۰ سال در بخش لاله‌آباد بابل ازسوی برگزیده های ایران مازندران پیگیری شده است.

در این گزارش که از سوی یکی از مخاطبان این خبرگزاری عنوان شده، آمده؛  قطع بی‌رویه درختان در آقاملک بخش لاله‌آباد بابل نگرانی‌هایی به دنبال داشته است.

متاسفانه این درختان از مجموعه جنگل‌های هیرکانی بوده و دارای قدمتی بالای  ۴۰۰ سال هستند و  ۱۲ اصله درخت هم قطع شده است.

خبرنگار برگزیده های ایران این ماجرا را از محمدصادق طهماسب‌پور ملکشاه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بابل پیگیری کرده که در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع پیگیری این گزارش را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: باتوجه به پیگیری مشخص شد این درختان درحوزه مستثنیات اشخاص بود و در حوزه منابع طبیعی نبوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بابل با تایید قطع ۱۲ درخت، گفت: اینکه گفته این درختان از قدمتی بالای ۴۰۰ سال برخوردار بودند درست نبود بلکه این درختان حدودا  ۳۰ ساله بودند.

طهماسب‌پور در پایان خاطرنشان کرد: قطع درخت در حوزه اراضی ملی پیگرد قضایی دارد و با این مهم به‌صورت جدی برخورد خواهد شد؛ اگر تخلفی در سطح اراضی ملی رخ دهد و درختان در این منطقه قطع شوند سازمان منابع طبیعی رأساً وارد کار شده و به‌عنوان یک تخلف مسئله را مورد پیگرد و رسیدگی قضایی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا