فارس

از فردا سامانه بارشی در کل استان فعال می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، سرپرست اداره کل هواشناسی فارس از تداوم فعالیت سامانه بارشی در آسمان سراسر استان از بامداد یکشنبه ۱۲ دی خبر داد و گفت: به دلیل نوع مخاطرات احتمالی، سطح قرمز هواشناسی اعلام شده است.

سعید رنجبر با اشاره به وضعیت جوی فارس، گفت: برای امروز شنبه یازدهم دیماه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری و بتدریج از امشب افزایش ابر، در بعدازظهر نواحی شرق و شمال شرق وزش باد پیش‌بینی شده است.

سعید رنجبر با بیان اینکه برای فردا یکشنبه ۱۲ دی‌ماه آسمان استان ابری همراه با بارندگی در تمام نقاط استان، شدت بارش‌ها در جنوب بویژه جنوب غرب است که همراه با رعدوبرق است، افزود: در مناطق سردسیر شمالی و برخی نقاط مرکز و شرق بارش‌ها بصورت برف است.

وی ادامه داد: روز دوشنبه ۱۳ دی هم بارش‌ها را تا نیمه روز خواهیم داشت؛ که بتدریج سامانه از جنوب استان خارج خواهد شد و از روز سه‌شنبه به بعد هم بارش‌های پراکنده در استان وجود دارد.

سرپرست اداره کل هواشناسی فارس اظهار کرد: با فعالیت این سامانه لغزندگی محورها، احتمال آبگرفتگی معابر و یخ زدگی محورهای کوهستانی پیش بینی می‌شود.

رنجبر عنوان کرد: با توجه به این شرایط، توصیه می‌شود از تردد جاده‌ای و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری و کشاورزان، عشایر، دامداران و روستاییان از چرای دام در مناطق مرتفع و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و از تردد در ارتفاعات این مناطق پرهیز کنند.

او گفت: کمینه دمای امروز استان صفاشهر با ۷- درجه و بیشینه دمای دیروز استان مهر با ۲۴ درجه بالای صفر بوده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی فارس بیان کرد: کمینه دمای امروز شیراز ۲ درجه بالای صفر و بیشینه دمای دیروز شیراز ۱۵ درجه بالای صفر بوده است.

انتهای پیام/ ف


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا