بوشهر

استارت اجرای طرح جهش تولید مسکن در بوشهر/ ۳۰ هزار واحد احداث می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از بوشهر، احمد محمدی‌زاده امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی دو هزار و ۵۸۹ واحد مسکونی نهضت ملی جهش تولید مسکن در عالیشهر بوشهر اظهار داشت: انقلاب اسلامی متکی بر قشر مستضعف جامعه است و محرومان ولی نعمت مسؤولان کشور به شمار می‌روند زیرا آنها شهید دادند، مقاومت و ایستادگی کردند و در حوادث سخت پای این نظام ایستادند.

وی تاکید کرد: امروز همه دولتمردان وظیفه دارند مشکل مسکن قشر محروم جامعه را به‌عنوان یک اولویت دنبال و برطرف کنند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی مسؤول با برنامه‌ریزی و تلاش امسال و سال آینده عملیات اجرایی واحدهای مسکونی جامعه هدف زیر پوشش دستگاه‌های حمایتی را برطرف کنند.

محمدی‌زاده با بیان اینکه ساخت مسکن از اولویت‌های کاری رئیس جمهور است گفت: نهضت ملی جهش تولید مسکن به‌عنوان یک اقدام ملی در کشور برای آن تصمیم گیری شده و قویه قضائیه و مجریه از آن حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر موضوع مسکن حل شود بیش از ۶۰ درصد هزینه‌های زندگی افراد جامعه کاهش می‌یابد و شخص می‌تواند با مابقی درآمد خود گذران زندگی کند برهمین اساس برابر قانون اساسی مشکل مسکن مردم باید حل شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: مسکن موتور محرک اقتصاد در جامعه است و اگر فقط این حوزه در استان بوشهر فعال شود به دنبال آن چرخه تولید، فعالیت، کار و تجارت نیز رونق می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن سالانه ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی برای سایر قشرها تعریف شده است که با توجه به ضرورت و عقب ماندگی‌های موجود در این بخش در گام اول باید برنامه دو ساله احداث مسکن در این استان به تعداد ۳۰ هزار واحد مسکونی آغاز شود.

محمدی‌زاده ادامه داد: از این به بعد یکی از محورهای کار مدیریت ارشد استان بوشهر و همه فرمانداران و شهرداران باید تامین مسکن مناسب برای مردم باشد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه عالیشهر اکنون با گذشت ۲۵ سال از تاسیس آن ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی و با توجه به اجرای طرح‌های مختلف مسکن در آن پیش بینی می‌شود در پنج سال آینده این جمعیت به ۶۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی تاکید کرد: با هماهنگی انجام شده با سایر دستگاه‌ها در تهران تلاش می‌شود شهر جدید عالیشهر به یک شهر بزرگ تبدیل شود.

محمدی‌زاده با تاکید بر ضرورت ایجاد کارگروهی در نقشه جامع عالیشهر گفت: همه روستاهای پیرامونی این شهر جدید باید در طرح جامع دیده شود و این طور نباشد که آنها بدون نگاه به آینده شهر و اینکه همه اینها به شهر محلق خواهد شد در قالب مسکن روستایی اقدام کنند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا