خوزستان

استاندار خوزستان: ۱۹۵۰ خانه در مناطق زلزله‌زده اندیکا ساخته می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و صادق خلیلیان استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان در محل استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان در پایان این نشست اظهار داشت: امروز شاهد حضور جناب آقای رئیس جمهور و معاون اول  همچنین وزیر کشور، رئیس بنیاد مستضعفان و رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بودیم.

وی افزود: این مسئولان در مناطق مختلف زلزله‌زده با مردم دیدار پیدا کردند ارتباط برقرار شد و از نزدیک پیشرفت های انجام شده و نقاط ضعف مشاهده شد.

خلیلیان گفت: تصمیمات خوبی گرفته شد و قرار شد که در ابعاد مختلف اولویت بر بازسازی مناطق مسکونی گذاشته شود و اولویت با خانه‌هایی که تخریب شده باشد و بر این مبنا تقسیم کار انجام شد که ما بتونیم ۹۸۰ واحد مسکونی را هرچه سریعتر بسازیم.

استاندار خوزستان اظهار داشت: مطابق برنامه ریزی و برآورد صورت گرفته قرار است بازسازی ۱۹۵۰ واحد مسکونی انجام شود. خوشبختانه کار بازسازی ۱۹۵۰ واحد سریع‌تر انجام خواهد شد و مردم در خانه‌های خودشان مستقر خواهند شد و برای ۹۸۰ واحد هم کار ارزیابی ها انجام شده و قرار شد که سیمان مورد نیاز کامل تامین شود و سریعتر اعزام و حمل به منطقه شود.

وی ادامه داد:طرح‌های تیپ خانه‌هایی که باید ساخته شود هم برای خانه‌های ثابت، موقت و همچنین آغل های دام تهیه شده که طبق آن دستگاه‌های متولی کار را انجام دهند.

خلیلیان بیان کرد: در خصوص اسکان موقت و همچنین آغل های دام ظرف یک ماه این کار به اتمام خواهد رسید و در خصوص  وظایف بنیاد مسکن و اسکان دائم قرار شد ظرف ۶ ماه به اتمام رسانده شود.

نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: همچنین بحث ساخت بیمارستانی در اندیکا مطرح شده که جلسه آن با حضور معاون اول در هفته آینده نهایی خواهد شد که ما بتوانیم یک بیمارستان هم در اندیکا داشته باشیم.

انتهای پیام/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا