فارس

استاندار فارس: تحقق معوقات و مطالبات کارگران و بازنشستگان آی تی آی در دستور کار است

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، محمد هادی ایمانیه روز گذشته شنبه یازدهم دی ماه در حالی راهی خانه کارگر استان شد که عده ای از بازنشستگان کارخانه آی تی آی با مطلع شدن از حضور استاندار، مقابل خانه کاگر استان تجمع کرده و خواهان گفتگو با وی بودند؛ با ورود استاندار، کارگران بازنشسته آی تی آی به داخل ساختمان هدایت شده و صریح و صمیمی با ایمانیه گفتگو کردند.

استاندار فارس در این نشست و گفتگو با بازنشستگان آی تی آی گفت: متوجه ظلم آشکاری که بر شما روا داشته شده است هستم و وظیفه ای بر عهده ماست که این موضوع به نفع کارگران به پایان برسد. 
 
ایمانیه افزود: تا کنون جلسات متعددی برای رسیدگی به این موضوع برگزار شده است که نشان دهنده توجه ویژه ما برای رسیدگی به مطالبات کارگران است و در این بین راهکارهایی  نیز مشخص شده است که با کمک دادستان و رئیس دادگستری فارس به نتیجه خواهیم رسید. 

استاندار فارس تأکید کرد: با تمام تلاش به دنبال حل مشکلات کارگران در کارخانه آزمایش، کارخانه قند ممسنی،آی تی آی، زیمنس و روغن‌ نباتی شیراز هستیم، روز یکشنبه۱۲ دی ماه  برای هر پنج کارخانه یادشده جلسه مفصلی برگزار خواهیم کرد و تا زمانی که به نتیجه لازم برسیم ادامه خواهد داشت.

نماینده عالی دولت اظهار داشت:  از آنجا که برخی از موضوعات ملی است و رسیدگی به آن در اختیار استان نیست اما ما به سهم خود پیگیری این موضوعات را مدنظر داریم و مسائل موجود را با نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی  مطرح می کنیم.

معوقات پانزده ساله بازنشستگان آی تی آی معطل مصوبات است

پیش از سخنان استاندار فارس، هاشم شمشیری رئیس کانون بازنشستگان صنایع مخابرات راه دور ایران، آی تی آی گفت: تاکنون جلسات بسیاری برای پیگیری مشکلات کارگران برگزار و مصوبات متعددی هم تصویب شده است اما هنوز هم این مشکلات پابرجا است. 

وی افزود: هنگامی که برای حل مشکلاتمان به مسؤولین مراجعه می‌کنیم می گویند که اعتبارات کافی وجود ندارد،اما  این در حالی ست که مشکل ما اصلأ تخصیص اعتبار نیست،بلکه کارخانه در حال حاضر املاک مازاد بسیاری دارد که با فروش این ملک ها به راحتی می‌توان بخش عمده ای از مطالبات کارگران را پرداخت کرد.

شمشیری با اشاره به فوت بسیاری از کارگران کارخانه آی تی آی بدون دریافت مطالبتشان بیان کرد: بسیاری از کارگران این کارخانه بدون دریافت مطالباتشان فوت کرده اند،اما خانواده های آنها برای امرار معاش به پرداخت این معوقات نیاز دارند.

 رئیس کانون بازنشستگان صنایع مخابرات راه دور از سختی ملاقات حضوری با مسئولان کشوری و استانی سخن گفت و ادامه داد: ملاقات حضوری با مسوولان کشوری و استانی برای پیگیری مطالبات بسیار دشوار است اگرچه تاکنون هم شاهد اجرایی شدن مصوبات تصویب شده مسوولان نبودیم.

وی اظهار داشت: از اردیبهشت سال ۱۳۸۸ شرکت آی تی آی به هیات حمایت از صنایع کشور سپرده شده است اما هیچ اقدام مثبتی برای رفع این مشکلات اندیشیده نشده است.

شمشیری با اشاره به پانزده سال معطل ماندن معوقات کارگران بازنشسته آی تی آی عنوان کرد: حقوق و دستمزد کارگران بازنشسته از سال ۸۵ پرداخت نشده است، در مرداد سال ۹۹ در پی سفر استانی رییس سابق قوه قضائیه به فارس، قرار شد مطالبات بازنشستگان ظرف مدت یک ماه پرداخت شود،اگرچه این موضوع از جمله مصوبات استانی بود اما محقق نشد!

 وی گفت: مردادماه امسال هم جلسه ای با استاندار سابق فارس داشتیم که قرار شد نهایتأ ظرف سه ماه دفتر اردیبهشت و قطعه زمین ۵ هکتاری در کنار کارخانه که به بارانداز معروف است تغییر کاربری داده به مزایده گذاشته شود تا مطالبات کارگران از عواید آن پرداخت شود اما این موضوع هم در حد وعده باقی ماند و محقق نشده است.

پیش از راه اندازی کارخانه و استخدام نیروی جدید تدبیری برای مشکلات کارگران بازنشسته اندیشیده شود  

رییس کانون بازنشستگان صنایع مخابرات راه دور بیان کرد:  با تغییر کاربری و فروش این زمین‌ها، مطالبات کارگران پرداخت شود، ما نمی خواهیم درب کارخانه ای که با دست خودمان ساخته شده بسته و این کارخانه تعطیل شود درخواست ما این است که قبل از راه اندازی کارخانه و استخدام نیروی جدید فکری به حال کارگران پیشین کنید و تدبیری را برای حل مشکلات آنها بیندیشید.

شمشیری پس از این جلسه در گفتگو با خبرنگار برگزیده های ایران گفت: به صورت خود جوش و بدون برنامه قبلی فقط با اطلاع از حضور استاندار در خانه کارگر استان حضور پیدا کردیم  و بخشی از جلسه به مطالبات ما اختصاص یافت.

وی گفت:  حضور استاندار میان ما و نشست و سخنان ایشان امیدوار کننده بود و امیدواریم بعد از تغییر هفت استاندار مشکل ما حل شود.

 به گزارش فارس، کارخانجات صنایع مخابرات راه دور ایران پس از واگذاری به بخش خصوصی در سال ۸۵ رو به افول نهاد و دچار اعتراضات کارگری شد، این کارخانه چند سال بعد با خلع ید مالک به بخش دولتی باز گشت اما هیئت حمایت از صنایع کشور هم نتوانست آن را به تولید برگرداند، به ناچار کارگران آی تی آی زودتر از موعد باز نشسته شدند اما ۱۵ سال است همچنان بخشی از مطالبات آنان پرداخت نشده است. 

انتهای پیام/ف


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا