فارس

استاندار فارس: تقویت فرهنگ کتابخوانی با حمایت از پژوهشگران میسر می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، محمدهادی ایمانیه امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، یکی از جنبه‌های برجسته بودن فارس را در حوزه فرهنگ و ادب و هنر دانست و گفت: امید است مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد فارس در  راستای اجرای وظایف این اداره کل، تلاش وافر داشته باشد.

استاندار فارس، وجود برخی از نشانه‌ها و علامت‌های غیرمتعارف بر روی لباس‌ها، لوازم التحریر و سایر محصولات را نگران کننده دانست و گفت: ما بزرگان زیادی همچون شاهچراغ (ع)، حافظ، سعدی و سایر بزرگان در این استان داریم اما در تبلیغات از آنها غافل هستیم که امید با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد ساماندهی شود.

وی دبیری شورای فرهنگ عمومی استان را یکی از وظایف مدیرکل فرهنگ و ارشاد ذکر و خاطرنشان کرد: برش توسعه سند فرهنگی کشور برای فارس توسط رئیس جمهور محترم رقم خورده، پس وظیفه اجرای این سند بر عهده مدیرکل جدید است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه بزرگداشت بزرگان فرهنگ و ادب و هنر استان باید مورد توجه قرار گیرد تا الگویی برای نسل جوان در این راه باشد، تحقیق در حوزه فرهنگ را مهم دانست و متذکر شد: در رابطه با مسائل فرهنگی و هنری، کمتر ارتباط بین دانشگاه‌های استان وجود دارد، در حالی‌که ما در شیراز دانشکده هنر داریم و این امتیاز خوبی برای بحث‌های پژوهشی است.

ایمانیه همچنین خواستار حمایت جدی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از فعالیت رسانه‌ها برای انعکاس بهتر اخبار شد و گفت: دشمن همواره تلاش کرده تا سیاه نمایی کند و یکی از رسالت‌های عمده رسانه‌ها هم باید انعکاس فعالیت‌های مفید و امیدوار کننده دولت و در عین حال انعکاس مطالبات مردمی باشد.

وی با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی و کانون‌های مردمی، هنری و انجمن‌ها و…گفت: آموزشگاه‌های آزاد هنری، فرهنگی، سینمایی و تئاتر با تلفیق هنر اسلامی و اعتقادات مورد توجه قرار گیرد.

استاندار فارس بیان کرد: حمایت از مولفان و پژوهشگران در راستای تقویت فرهنگ کتابخوانی مورد توجه قرار گیرد.

ایمانیه ادامه داد: همچنین برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها با کاهش کرونا در دستور اجرا قرار گیرد تا نشاط در جامعه افزایش یابد.

استاندار فارس همچنین به دیدار اخیر خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و اظهار کرد: در این دیدار مقرر شد که تالار مرکزی شیراز تا پایان این دولت به اتمام برسد. بنیاد حافظ شناسی که مورد درخواست ادیبان و حافظ دوستان فارسی است هم تا پایان امسال کلنگ‌زنی خواهد شد همچنین تجهیز و تکمیل کتابخانه ارسنجان و موزه پاسارگاد از جمله مواردی بود که وزیر ارشاد قول مساعد بر سرانجام رسیدن آنها داد.

ایمانیه همچنین خواستار کمک و مشورت گرفتن مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از جامعه روحانیت، حوزه علمیه، دانشگاهها، آموزش و پرورش، معاون فرهنگی شهرداری، میراث فرهنگی، صدا و سیما و …شد.

به گزارش فارس، در این مراسم از خدمات صابر سهرابی تقدیر و حمیدرضا قانعی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس معرفی شد.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا