Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
استاندار مازندران: مازندران به مرکز اصلی روابط خارجی آموزشی تبدیل می شود - خبرگزاری برگزیده های ایران
مازندران

استاندار مازندران: مازندران به مرکز اصلی روابط خارجی آموزشی تبدیل می شود

استاندار مازندران: مازندران به مرکز اصلی روابط خارجی آموزشی تبدیل می شود

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، سید محمود حسینی پور ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مازندران، اظهار داشت داشت: مازندران دیار نامداران بی‌شماری در عرصه فرهنگ، دانش، هنر، ادبیات و همه حوزه های مختلف علمی و آموزشی است و باید در شان و منزلت این استان، قدم‌های موثری برداشته شود.

وی افزود: مازندران مهد بزرگان علمی کشور بوده و در این راستا طرح دیپلماسی آموزشی جمهوری اسلامی ایران، توسط استان مازندران در سطح کشور تدوین و به مرحله اجرا خواهد رسید.

استاندار مازندران تصریح کرد: راهبردها و سیاست های آموزش و پرورش می تواند، مسیر آینده علمی و آموزشی مازندران را روشن کند.

وی خاطرنشان کرد: به لطف الهی برخی از ظرفیت های استان مازندران در حوزه علمی به جامعه معرفی شده و بخش هایی که هنوز محقق نشده نیازمند تلاش بیشتر و برنامه های بهتری برای معرفی استان است.

استاندار مازندران با اشاره به ایتکه طرح موضوع دیپلماسی آموزشی ایران از طریق استان مازندران با حضور وزیر آموزش و پرورش مطرح شده بود، تصریح کرد: با کمک متولیان آموزش و پرورش استان خوشبختانه مراحل اولیه این طرح تدوین شده و به زودی قابلیت اجرایی خواهد گرفت.

استاندار مازندران با بیان اینکه قصد داریم از طریق دیپلماسی آموزشی، توسعه گردشگری را در مازندران و حوزه های بین المللی تقویت کنیم، یادآور شد: بنده معتقدم باید اقدامات خود را در حوزه دیپلماسی عمومی از طریق آموزش و پرورش و دانشگاه ها ارتقا دهیم.

حسینی پور با بیان اینکه طرح امکان سنجی دیپلماسی آموزشی ایران با کشورهای جهان به ابتکار آموزش و پرورش مازندران آماده شده است، افزود: با اجرای طرح جامع دیپلماسی آموزشی، مازندران به عنوان مرکز اصلی توسعه روابط خارجی آموزشی کشور تبدیل می شود و در واقع اجرای طرح دیپلماسی آموزشی، بر وزن تاثیر گذاری آموزش و پرورش مازندران در سطح ملی می افزاید.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه دیپلماسی آموزشی کشور با مشارکت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در مازندران باید شکل بگیرد و در تعالی و توسعه استان نقش آفرینی کند، گفت: مازندران به عنوان قطب پذیرش دانش آموزان خارجی برای برگزاری المپیادهای مهم علمی و بین المللی، از طریق اجرایی شدن طرح اتوماسیون عمومی تبدیل شود.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح، مدارس ایرانی خارج از کشور در مازندران و استان های دیگر کشور فعال تر خواهد شد و به عنوان محور اصلی فعالیت گردشگری آموزشی در مازندران قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه دیپلماسی آموزشی بر ارتقای کمیت و کیفیت مدارس استان تاثیر خواهد داشت، گفت: از طریق دیپلماسی آموزشی، می توانید بسیاری از مناسبات تجاری و فرهنگی مناطق را تقویت کنیم.

حسینی پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سال نو و تمهید مقدمات استان برای میزبانی از مسافران نوروزی، گفت: به واسطه تقارن نوروز۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان و کاهش سفرهای خارجی مردم، مازندران در نوروز امسال با تعداد بیشتری گردشگر و مسافر در این ایام مواجه خواهد شد.

استاندار مازندران با تاکید بر فراهم شدن امکانات فرهنگی و سرگرمی های آموزشی درکنار اسکان مناسب برای فرهنگیان و مسافران نوروزی از طریق آموزش و پرورش، گفت: آداب و رسوم مازندران، از طریق اجرای برنامه های فرهنگی نظیر سرود، تئاتر توسط دانش آموزان و معلمان هنرمند برای مسافران و فرهنگیان کشور در ستاد های اسکان اجرایی شود.

حسین کمالی، سرپرست آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست از تدوین طرح دیپلماسی آموزشی جمهوری اسلامی ایران به پیشنهاد استاندار مازندران و تلاش معلمان نظام تعلیم و تربیت استان خبر داد و گفت: برای تدوین این طرح، تلاش های بسیاری صورت گرفته و دبیرخانه دائمی دیپلماسی آموزشی کشور در آموزش و پرورش استان تشکیل خواهد شد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا