کردستان

استاندار کردستان: سردار سلیمانی در راه دفاع از امنیت به شهادت رسید

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در همایش بین‌المللی شعر شاخه طوبی ( یادمان دومین سالگرد شهید سردار سلیمانی) در کتابخانه امام خامنه‌ای، ضمن تسلیت بمناسبت دومین سالگرد شهادت سلیمانی، شخصیت شهید سردار سلیمانی را سمبل ارزش‌های اسلامی دانست و افزود: آن شهید والامقام نمونه‌ای از انسان مومن، معتقد و مجاهدی است که توصیف آن در قرآن آمده است.

وی با اشاره به آیه قرانی «محمد رسول‌الله اشدا علی الکفار رحما بینهم » گفت: شهید سردار سلیمانی نسبت به مظلومین نماد امید و تکیه گاه و پدری دلسوز برای شهدا و در مقابل منافقین  و آدمک‌های آدم‌نما و ایادی دست‌پرورده صهیونیستی و افرادی که در این برهه زمان در حال تکمیل پازل‌های استکبار و صهیونیزم هستند شدید و قاطعانه ایستادگی کرده است.

استاندار کردستان شهید سلیمانی را نماد عینی یاران پیامبر و نماد امید برای آزادیخواهان جهان دانست.

وی با اشاره به ماندگاری زبان هنر تصریح کرد: زبان هنر بهترین زبان و ابزار انتقال زوایای شخصیت شهید سلیمانی است.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: معرفی شخصیت شهید سلیمانی در قالب هنر شخصیت واقعی این سردار بزرگ را از مکر و توطئه منافقین حفظ می‌کند بطوریکه منافقین در ۴۰ سال اخیر تلاش کردند جای شهید و جلاد را وارونه جلوه دهند.

وی معرفی چهره واقعی شخصیت شهید سلیمانی به نسل آینده با زبان و قالب هنر به جامعه ضروری دانست و گفت: رسانه‌های جمعی در راستای معرفی شخصیت شهید سلیمانی با زبان هنر رسالت خطیری بعهده دارند.

استاندار کردستان با اشاره به اشتراکات فرهنگی، هنری و تاریخی کشور ما با کشورهای افغانستان و‌ پاکستان گفت: ظرفیت‌ها و پیوندهای فرهنگی و تاریخی ارزشمند میان این کشورها و برگزاری آیین هایی مشترک فرهنگی و شعرخوانی به حفظ و ماندگاری چهره واقعی شخصیت شهید سلیمانی کمک می‌کند.

زارعی‌کوشا توجه جدی به عمق شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی ضروری عنوان کرد و اظهار کرد: این نگرانی وجود دارد که توجه به سردار تنها در ظواهر باقی بماند و از عمق واقعی شخصیت وی بی‌اطلاع بمانیم.

استاندار کردستان بر بیان رشادت‌های این سردار دلیر، اخلاق‌مداری، تکلیف‌محوری و ولایتمداری وی تاکید کرد و یادآور شد: آن شهید والامقام در راستای دفاع از مظلومین مرز نمی شناخت هر جا مظلومی نیازمند کمک بود به کمکش می‌شتافت.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی با نماد تکلیف‌محوری و تکلیف‌مداری بدون هیچگونه خودنمایی و خودشیفتگی خدمت می‌کرد.

وی گفت: حاج قاسم سلیمانی در رسانه‌ها ظهور و بروزی نداشت و تنها در نبرد با تکفیری‌های داعش در رسانه‌ها ظاهر شد.

شهادت شهید سلیمانی بازتاب مثبتی در جهان داشته است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز شهید حاج قاسم سلیمانی را محبوب آزادیخواهان جهان دانست و گفت: شهادت این سردار بزرگ پیامدها و بازتاب های مثبتی در جهان داشته است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات شهید سلیمانی را یک مکتب دانست و افزود: ابعاد شخصیت این شهید بزرگوار چراغ راه همگان است.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری از شهید سلیمانی به رفیق خود نام برده است و قلم و لغات از توصیف این شهید عاجز است.

دراین محفل شعرخوانی شاعرانی مانند علی احسان فریدونی، امیر فرجوند، مسعود مطهری از شاعرانی بودند که در وصف شهید سلیمانی شعرها سرودند.

همچنین به صورت وبینار تعدادی از شاعران افغانستانی به شعرخوانی پرداختند.
۲۳۳۰/۸۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا