خوزستان

استفاده ابزاری از معلم ممنوع / طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان نیازمند ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، علی کریمی فیروزجایی امشب در جمع فرهنگیان  و اعضای جامعه اسلامی فرهنگیان استان خوزستان گفت: ما به عنوان یک تشکل صنفی، سیاسی و فرهنگی معتقدیم که مطالبه حقوق فرهنگیان با استفاده از راه های قانونی باید صورت بگیرد. اما متاسفانه مشاهده می شود کسانی که در طی ۸ سال گذشته حتی حاضر نشدند یک بیانیه به نفع معلمان صادر کنند، امروز این قشر مظلوم را به کف خیابان می کشانند.

وی با انتقاد از عدم توجه به دستگاه تعلیم و تربیت گفت: خیلی از مشکلات جامعه به تربیت وابسته است اما مشاهده می کنیم که دستگاه آموزش و پرورش همواره یک دستگاه درجه دو بوده است. حتی وزیر این دستگاه عظیم در دولت های اخیر با سه ماه تاخیر معرفی شده است.

کریمی فیروزجایی یادآور شد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده است و ما خواستار این هستیم که به صورت کامل این سند اجرایی شود.

وی گفت: طی ده سال گذشته هیچکدام از روسای جمهور در نشست شورای عالی آموزش و پرورش حاضر نمی شدند اما امروز رئیس جمهور دولت سیزدهم در این نشست حضور یافت و این نشانه خوبی است. در عین حال بالای ۹۵ درصد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اجرای طرح رتبه بندی معلمان رای مثبت دادند که این امر نیز نشانه توجه به تعلیم و تربیت در کشور است.

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم با اشاره به اینکه لایحه رتبه بندی ممکن است شهریورماه یا مهرماه ۱۴۰۱ اجرایی شود، گفت: اجرای طرح رتبه بندی عاملی در راستای ایجاد شوق و انگیزه در معلمان است. در این لایحه یک ردیف شغلی مستقل به عنوان ردیف شغلی علمی-آموزشی برای معلمان در نظر گرفته شده است که هر معلم را قادر می سازد تا با تکیه با توانایی های خویش ارتقا پیدا کند.

کریمی فیروزجایی همچنین در خصوص طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: لازمه اجرای طرح این طرح، اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که در حال حاضر منبعی برای تامین اعتبار از سوی دولت: مشخص نشده است اما در صدد هستیم که برای اجرای این طرح اعتباری را در قانون بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی کنیم و از همین جا اعلام می کنیم که مجلس یازدهم این آمادگی را دارد تا آموزش و پرورش را به عنوان دغدغه اول در کشور مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا