کردستان

اشتغال به تحصیل ۳۰۹۵ دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی کردستان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، عادل سی‌ و سه‌مرده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سنندج، اظهار کرد: انحلال مراکز علمی، کاربردی وابسته به ادارات و نهادهای دولتی، موافقت دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را نداشته و تلاش برای احیای آن‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مرکز علمی کاربردی دادگستری استان در حال انحلال است، خاطرنشان کرد: در صورت اجرای این مصوبه  این واحد همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

فعالیت ۱۳ مرکز فعال دانشگاه علمی کاربردی در کردستان

به گفته رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان، در حال حاضر ۱۳ مرکز فعال دانشگاه علمی کاربردی شامل نیروی انتظامی، سنندج۱، کیمیا کاشت اطبا، دادگستری، فرهنگ و هنر، جهاد دانشگاهی و مدیریت صنعتی در سنندج و ۶ مرکز در شهرهای سقز، دیواندره، مریوان، بانه و  بیجار فعال است.

سی‌ و سه‌مرده با بیان اینکه مرکز علمی کاربردی مریوان بهمن ماه امسال دانشجو پذیرش می‌کند، خاطرنشان کرد: مرکز قروه به دلیل مشکل هیأت موسس و مرکز مریوان به دلیل مشکلات داخلی موفق به پذیرش دانشجو در سال تحصلی جاری نشده‌اند 

وی تصریح کرد: آموزش در مراکز دانشگاهی علمی و کاربردی استان همانند دیگر مراکز دانشگاهی تا ۱۵ آبان ماه به صورت ترکیبی حضوری و مجازی بود و در حال حاضر نیز بیشتر کلاس‌ها بصورت حضوری برگزار می‌شود که البته تعداد دانشجو این کلاس‌ها متغیر است.

تحصیل ۵۵۱۶ دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان با تاکید براینکه آموزش مجازی در مراکز دانشگاه علمی کاربردی کاملا بر اساس استاندارد دانشگاه کردستان است، عنوان کرد: این دانشگاه در مجموع ۵ هزار و ۵۱۶ نفر دانشجوی در حال تحصیل و فارغ التحصیل در استان دارد.

سی‌ و سه‌مرده عنوان کرد: ۳ هزار و ۹۵ دانشجو در حال حاضر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که یک‌‌هزار و ۱۵۸ نفر آنها مهر امسال در رشته‌های کاردانی و کارشناسی پذیرش شده‌اند.

به گفته رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان، ۱۶۹ رشته محل در این مراکز شامل ۱۰۴ رشته کاردانی و ۶۵ رشته کارشناسی در استان فعال بوده و امسال نیز رشته گازرسانی به مجموع این رشته‌ها اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد:  ثبت نام از دانشجویان برای ترم جدید از ۱۶ تا ۲۴ آذر تعیین شده بود که این مهلت تا اول دی تمدید شده است.

پذیرش ۹۹ نفر استاد در دانشگاه علمی کاربردی

سی‌ و سه‌مرده در زمینه پذیرش اساتید هم با بیان اینکه مدرسان از طریق فراخوان سالانه پذیرش می‌شوند، اذعان کرد: امسال  ۳۷۴نفر ثبت نام کرده‌اند که ۲۲۰ نفر از این متقاضیان شرایط اولیه را داشتند  ۷۸ نفر از  ۹۹ نفر راه یافته به مصاحبه پذیرش نهایی شدند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان درباره پرداخت وام دانشجویی هم با بیان اینکه به هر دانشجو در هر ترم یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان وام پرداخت می‌شود، گفت: اقساط تسهیلات پرداخت شده طی ۵۰ تا ۶۰ ماه و ۶ ماه بعد از فارغ التحصیلی از آنان وصول می‌شود.

سی‌وسه‌مرده گفت: تاکنون ۱۰۹  دانشجو ۱۴۱ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند و متقاضیان تا پایان آذر وقت دارند از این وام استفاده کنند.

وی در پایان اضافه کرد: شهریه دانشجویی در این دانشگاه براساس آخرین اعلام  افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی خواهد داشت.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا