Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
اصنافی: ظرفیت‌های ارتباط بین شیراز و کلان‌شهرهای ایتالیا تقویت می‌شود/ سفیر ایتالیا: شهرداری شیراز تمرکز مناسبی در سرمایه‌گذاری بر داشته‌های تاریخی دارد - خبرگزاری برگزیده های ایران
فارس

اصنافی: ظرفیت‌های ارتباط بین شیراز و کلان‌شهرهای ایتالیا تقویت می‌شود/ سفیر ایتالیا: شهرداری شیراز تمرکز مناسبی در سرمایه‌گذاری بر داشته‌های تاریخی دارد

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، سید احسان اصنافی در دیدار با جوزپه پررونه گفت: استفاده از سرمایه گذاری بین المللی در زمینه گردشگری و تفریحی مدنظر شهرداری شیراز است و برای احداث شهر بازی بزرگ شیراز فراخوان بین المللی خواهیم داد. 

وی افزود: فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری و تفریحی در شیراز به علت آب و هوای مناسب بازده و ظرفیت بالایی دارد. 

شهردار شیراز با بیان اینکه زمینه های سرمایه گذاری در حوزه های باستان‌شناسی، گردشگری، صنایع نفتی، صنایع پزشکی و دارویی و حوزه تفریحی و گردشگری بین شیراز و ایتالیا وجود دارد، گفت: وجود معادن و ذخایر نفتی، دسترسی مناسب به دریا نیز از ظرفیت هایی است که می تواند برای بخش اقتصاد خصوصی ایتالیا جاذبه داشته باشد. 

وی با اشاره به تاریخ غنی شیراز و آثار تاریخی و گردشگری این کلانشهر گفت: مجموعه این آثار نشانگر تاریخچه ای از زندگی بشر است و ظرفیت بزرگ تبادل گردشگر، معرفی شهرهای دو کشور به یکدیگر و انجام کاوش های باستان شناسی را فراهم می کند. 

شهردار شیراز اضافه کرد: در ظرفیتهای ارتباط بین دو کشور، زمینه ارتباط بین شهری همچون روابط شیراز با فلورانس ایتالیا وجود دارد و امیدواریم این ظرفیتها تقویت شود. 

اصنافی با اشاره به بازدید سفیر ایتالیا و همراهان از مجموعه تخت جمشید گفت: مجموعه های باستانی همچون کاخ ابونصر و تپه پوستچی و غیره، در شیراز شناسایی شده اند. 

وی ادامه داد: این اقدامات، نشان از مشترکات فرهنگی و تاریخی شهرهای ایتالیا با شهرهای ایران به ویژه فارس و شیراز، به عنوان مرکز فرهنگی و تاریخی ایران دارد. 

اصنافی همچنین در این دیدار اعلام کرد: شهرداری شیراز در گردهمایی شرکت های ایتالیایی متخصص در حوزه معماری، طراحی و ترمیم بناهای تاریخی و همچنین نشست شرکت های فعال ایتالیایی در حوزه بازرگانی و اقتصادی که به همت سفارت ایتالیا در ایران برگزار می شود، شرکت خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه تحریم ها برای ایران فقط مشکل ساز نبوده بلکه توانستیم با فرصت به وجود آمده برخی از ظرفیتها را شناسایی کنیم و بر استقلال اقتصادی کشور تاثیر مثبتی داشته است افزود: امیدواریم هر چه زودتر بحران های جهانی کاهش پیدا کند و در نتیجه آن بتوانیم شاهد شکوفایی ارتباط بین ایران و ایتالیا باشیم. همچنین امید دارم وجود تحریم ها باعث کمرنگ شدن روابط غیر اقتصادی دو کشور نشود. 

سفیر ایتالیا در ایران نیز در این نشست مشترک گفت: متخصصان ایتالیایی علاقه بسیاری به میراث فرهنگی ایران و شیراز دارند و ایتالیایی ها و ایرانی ها وارثان تمدن های بزرگی هستند که با یکدیگر کفتگو و تعامل داشتند. 

سفیر ایتالیا در ایران اضافه کرد: سال گذشته شصتمین سالگرد اولین ماموریت باستان شناسی در ایران را گرامی داشتیم که نشان از اهمیت همکاری بین دو کشور دارد و امروز باستان‌شناس‌های ایتالیایی کشف های مهم خود در تخت جمشید را نشان دادند و ما به این یافته ها و همکاری مشترک با ایرانیان افتخار می کنیم. 

جوزپه پررونه، شیراز را شهری زیبا و دارنده آثار تاریخی بزرگ برشمرد و افزود: آماده افزایش همکاری در زمینه کاوش های باستان شناسی و اقدامات مختلف در مجموعه های تاریخی هستیم. 

وی ادامه داد: در زمینه اقتصادی و بازرگانی نیز رویدادهای مجازی و حضوری را با هدف تسهیل برقراری روابط بین شرکت های ایتالیایی و ایران برگزار می کنیم و شهرداری شیراز نیز می تواند در این رویدادها شرکت کند. 

سفیر ایتالیا در ایران اضافه کرد: شهرداری شیراز تمرکز خوبی بر میراث شهر و سرمایه گذاری بر سرمایه های فرهنگی و تاریخی دارد و این نگاه مثبت زمینه ای برای شرکت های ایتالیایی متخصص در حوزه معماری، طراحی و ترمیم بناهای تاریخی به وجود می آورد. 

جوزپه پررونه افزود: در زمینه گردشگری و فرهنگی برنامه دو جانبه ایتالیایی و ایرانی برنامه ریزی شده و هدف این برنامه کمک به شهرها است تا بتوانند از سرمایه های گردشگری خود استفاده کنند. 

وی خاطرنشان کرد: ایتالیا از همکاران تجاری ایران بود اما متاسفانه به علت تحریم ها این تجارت کمتر شده است، شرکت های ایتالیایی آماده تجارت و سرمایه گذاری با ایران هستند و امیدواریم با مذاکرات وین تحریم ها به زودی برداشته شود و بتوانیم دوباره همکاری خود را از سر بگیریم. 

سفیر ایتالیا در ایران با اشاره به اینکه شرکت های ایتالیایی و ایرانی همکاری و تجارت خوبی با یکدیگر داشتند افزود: این همکاری ها به علت تحریمها تحت تاثیر قرار گرفت و شرکت های ایتالیایی به زحمت افتادند که امیدوارم با به نتیجه رسیدن مذاکرات، سطح همکاری ها نیز افزایش یابد البته هم اکنون نیز برخی شرکت های ایتالیایی با وجود تحریم ها در ایران فعال هستند.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا