چهارمحال و بختیاری

اطلاع‌رسانی جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی کامل و مستمر و برای همه افراد جامعه انجام شود

اطلاع‌رسانی جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی کامل و مستمر و برای همه افراد جامعه انجام شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان چهارمحال وبختیاری ، محسن حسین میرزایی در نشست تشریح برنامه‌های جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی و رونمایی از پوستر این جشنواره، افزود: اقدامات فرهنگی خوبی در استان انجام می‌شود اما اطلاع‌رسانی آن‌ها وسیع نیست ازاین‌رو لازم است با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ای برای مطلع کردن مردم از این رویدادها برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت شبکه شاد در آموزش‌وپرورش می‌تواند دامنه اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی را به خوبی گسترش دهد، تصریح کرد: صداوسیمای استان هم باید با آمادگی کامل وارد میدان شود و برنامه‌ها را پوشش دهد.

حسین میرزایی ادامه داد: اطلاع‌رسانی گسترده و استفاده مردم از برنامه‌های اجرایی حوزه فرهنگی همچون جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی می‌تواند علاوه بر افزایش نشاط اجتماعی در ایجاد وحدت و همدلی و معرفی خرده‌فرهنگ‌ها مؤثر باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای ارتقای نشاط اجتماعی گفت: کارهای عمرانی در بحث توسعه‌ای مؤثر است اما به عنوان یک ظرف شناخته می‌شود و اصل، محتوای این ظرف است که آن‌ هم پرداختن به مباحث فرهنگی است.

وی یادآور شد: کار فرهنگی کاری نیست که به یک اداره و دستگاه محدود شود و همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها در اقدام برای توسعه آن دخیل هستند تا بتوان کاری اثرگذار را به اجرا گذاشت.

حسین میرزایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر تعریف پیوست فرهنگی برای تمامی اقدامات تصریح کرد: هیچ زبانی همچون زبان هنر نمی‌تواند اثرگذاری ماندگاری داشته باشد و مهم آن است که از زبان هنر متعهد و عجین شده با آموزه‌ای دینی به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به محل‌های در نظر گرفته‌شده برای برگزاری بیست و یکمین جشنواره نمایش‌های ِآیینی و سنتی گفت: علاوه بر شهرهای شهرکرد، بروجن و جونقان می‌توان در صورت فراهم شدن شرایط برای اجرای بخشی از نمایش‌ها در سورشجان، باباحیدر و بلداجی نیز برنامه‌ریزی کرد.

همچنین حاضران در نشست تشریح برنامه‌های جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی و رونمایی از پوستر این جشنواره مباحثی مانند تأثیر جشنواره هنرهای نمایشی و آیینی در احیا ارزش‌های فرهنگی فراموش‌شده و بازنشانی هویت ملی، برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره‌های مشابه استانی در طول سال، نقش جشنواره‌های آیینی در تأمین امنیت اجتماعی و ضرورت فضاسازی مناسب شهری و تبلیغات محیطی برای اطلاع‌رسانی عمومی را مطرح و درباره آن گفت‌وگو کردند.

گفتنی است، چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از پنج استان میزبان جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی از ۶ تا ۹ مهر پذیرای نزدیک به ۲۰۰ هنرمند در بخش نمایش‌های فردی، نقالی و روایت‌های ملی و کار آواهای این جشنواره است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا