خوزستان

اعتصاب ۱۰ روزه کارگران ۲ شرکت شوش با ورود دستگاه قضایی پایان یافت

اعتصاب ۱۰ روزه کارگران ۲ شرکت شوش با ورود دستگاه قضایی پایان یافت

به گزارشخبرگزاری برگزیده؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان،‌ مسلم کرم‌اللهی سه شنبه اظهارکرد: کارگران ۲ شرکت شوش در راستای برخی مطالبه‌های خود دست به برگزاری اعتصاب زدند که در پی آن، دستگاه قضایی شوش برای گره گشایی از این مشکل این موضوع را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف با حضور نماینده‌های کارگران، مدیران عامل این شرکت‌ها و سایر مسولین شهرستان ادامه داد: پس از طرح خواسته و مطالبه‌های کارگران، نسبت به حل مشکل و رسیدگی به خواسته‌ کارگران اقدام شد.

دادستان عمومی وانقلاب شوش تصریح کرد: همچنین مقرر شد کارگران هر ۲ شرکت به محل کار بازگردند که در حال حاظر با بازگشت کارگران به محل کار خود، هر ۲ شرکت به صورت فعال و با تمام ظرفیت مشغول تولید می‌باشند.

دادستان شوش با بیان اینکه دستگاه قضایی پشتیبان تولید و حامی کارگران و کارآفرینان است اظهار کرد: خواسته کارگران تحقق مطالبات مالی و برخی مزایا بود که این مطالبه‌ها تا حصول نتیجه نهایی توسط دادستانی شوش پیگیر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برگزیده؛ طی روزهای گذشته حدود ۲۰۰ نفر از کارگران ۲ شرکت کاغذ پارس و قند شوش به دلیل محقق نشدن برخی مطالبه‌های اقتصادی دست به تجمع زدند.

شرکت کشت و صنعت قند خاورمیانه مجموعه‌ای شامل بزرگترین کارخانه تولید شکر از چغندرقند درکشور با ظرفیت پنج هزار تن در روز (افزایش ظرفیت به ۱۰ هزار تن ظرف یک سال آینده)، کارخانه الکل سازی قند خاورمیانه، شرکت توسعه کشاورزی قند خاورمیانه و شرکت بازرگانی و پخش قند خاورمیانه می‌باشد که در طول زنجیره ارزش کشت تا توزیع فرآورده‌های چغندر قند فعالیت می‌کند.این شرکت از باسابقه‌ترین و بزرگترین کارخانه‌های تولید شکر از چغندرقند در کشور است که در حد فاصل شهرهای شوش – دزفول در استان خوزستان و در مساحتی بالغ بر ۱۲۴ هکتار تأسیس شده است.

گروه صنایع کاغذ پارس در سال ۱۳۴۶ در شمال خوزستان با هدف استفاده از باگاسِ استخراج شده از کارخانه نیشکر هفت تپه تأسیس شد و در سال ۱۳۴۹ به بهره برداری رسید. این شرکت تا سال‌ها تأمین کننده کاغذ چاپ و تحریر داخل کشور بود اما به دلیل صدمات وارده در دوران جنگ تحمیلی و عدم نوسازی و بازسازی در زمان تصدی بخش دولتی، در معرض تعطیلی همیشگی قرار گرفت که در نهایت سهام این شرکت در مهر ماه سال ۱۳۹۲، به بخش خصوصی واگذار شد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا