سیستان و بلوچستان

اعزام تیم‌های بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم و حاشیه شهرها در هفته بسیج

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، سردار احمد شفایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج در سالن جلسات مهمان سرای سپاه سلمان برگزار شد، ضمن تبریک هفته مبارک بسیج  گفت: شعار “بسیج پاره تن مردم ” که به عنوان شعار محوری هفته بسیج تایید شده است به پیشنهاد سپاه سلمان سیستان و بلوچستان صورت گرفت.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود: این شعار از سخنان مقام معظم رهبری در اسفند ماه سال گذشته در خصوص بسیج که فرمودند بسیج پاره تن مردم است و هرگز نباید مصالح مردم را فراموش کرد، الهام گرفته است.

وی گفت: بهره گیری از منویات و تدابیر امام خامنه ای برای تبیین جایگاه و نقش آفرینی بسیج در گام دوم انقلاب اسلامی برای دولت سازی و جامعه پردازی از سیاستهای هفته بسیج در سال جاری است.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند بسیج برای جوانان شور آفرین، برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بین آفرین است بیان کرد: این بیانات اهمیت، ارزش و جایگاه بسیج را برای همگان تبیین می کند.

سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی گفتمان‌سازی از سند اعتلای بسیج مبنی بر بیانیه گام دوم انقلاب، توسعه خدمت رسانی و محرومیت زدایی با محوریت گروه‌های جهادی، بزرگداشت مردمی هفته بسیج با محوریت پایگاه های مقاومت و کانونهای اقشار به بسیج جلب مشارکت نهادهای انقلابی و دستگاه‌های دولتی در بزرگداشت هفته بسیج ، تبیین رویکرد نهادی و مردمی بسیج با نمایش مکتب مقاومت و تبیین الگوهای تربیتی و معرفتی بسیج ، بهره گیری حداکثری از رسانه ها فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای بیان دستاوردها ظرفیت ها و عملکرد ۴۲ ساله بسیج را از  دیگر سیاست های گرامیداشت هفته بسیج برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در روز شمار هفته بسیج هر روز به عنوان یک روز نامگذاری شده است ادامه داد: بسیج اقتصاد مقاومتی، بسیج علم و پژوهش،بسیج عدالت و مبارزه با فساد، بسیج عزت ملی و مرزبندی با دشمن، بسیج استقلال و آزادی ، بسیج  و سبک زندگی، بسیج  معنویت و اخلاق از مهمترین روزشمار های هفته بسیج می باشد.

سردار شفایی بیان کرد: امسال با همراهی همه مردم به ویژه بسیجیان استان و با مساعدت اصحاب رسانه هفته بسیج را با تاکید بر تبیین ظرفیتها، دستاوردها و خدمات ۴۲ساله بسیج مستضعفان گرامی بداریم.

وی افزود:  اعزام گروه های جهادی و تیم های بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم و حاشیه شهرها، برپایی میزهای خدمت در اقصی نقاط استان مبنی بر ارتباط چهره به چهره مردم و مسئولان، تجلیل از بسیجیان کارگر نمونه، عیادت از بیماران بستری در استان، برگزاری نشست سراسری ثامن، برگزاری نشست مربیان پهلوان پروری، رزمایش اقتدار برنامه سراسری گردان های امام حسین(ع)، امام علی(ع)، بیت المقدس و کوثر با رعایت پروتکل های بهداشتی، همایش سران طوایف و ایلات، برگزاری کارگاه دختران عفاف و حجاب را از جمله برنامه های هفته بسیج عنوان کردد.

وی گفت: همچنین برگزاری نشست زن و تفکر بسیجی در نگاه امام راحل، نمایشگاه اجتماع حماسی خادمین راهیان نور، عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری کارگاه  و همایش نغمه سرایان اهل سنت، همایش پیاده روی، کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، حضور در نمازهای جمعه، برگزاری نشست های قرآنی و اختتامیه جشنواره عکس بسیج و افتتاحیه جشنواره عکس و شعر و رونمایی از تولیدات فرهنگی رسانه ای بسیج از برنامه های مهم و محوری در طول هفته است.

وی بیان کرد: طی هفته بسیج توسعه خدمات رسانی در حوزه محرومیت‌زدایی با محوریت گروه‌های جهادی، بزرگداشت مردمی هفته بسیج با محوریت پایگاه های مقاومت و کانون های اقشاری و جلب نهادهای مردمی از دیگر اقدامات در دستور کار است و از آنجایی که بسیج از مردم با مردم و برای مردم بوده، اجرای برنامه ها مردمی و با مشارکت آنها خواهند بود.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا