Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
اعزام ناوشکن آمریکایی به دریای چین جنوبی هم‌زمان با مانورهای چین - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

اعزام ناوشکن آمریکایی به دریای چین جنوبی هم‌زمان با مانورهای چین

اعزام ناوشکن آمریکایی به دریای چین جنوبی هم‌زمان با مانورهای چین

از نظر چین، جزیره تایوان که از یک دولت دموکراتیک برخوردار است بخشی از خاک چین بوده و پکن هرگز توسل به زور برای قرار دادن تایوان تحت کنترل خودش را رد نکرده است.

دولت تایوان شدیدا ادعاهای چین درباره خود را رد کرده و رزمایش سه روزه اخیر ارتش چین پیرامون این جزیره را که در پی دیدار رئیس تایوان با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در شهر لس آنجلس به اجرا درآمد، محکوم کرد.

بر اساس گزارش تلویزیون دولتی چین، هواپیماهای ارتش این کشور شامل بمب‌افکن اچ-۶ که قادر به حمل بمب‌ هسته‌ای هستند، در ضمن مسلح بودن به گلوله‌های جنگی به همراه کشتی‌های جنگی این ارتش به اجرای “مانور محاصره کامل جزیره تایوان از چند جهت” پرداختند.

از سوی دیگر به گزارش رویترز، همزمان با اینکه تایپه از جهش در تعداد هواپیماهای جنگی حاضر در نزدیکی خود خبر داد، یک ناو هواپیمابر چینی هم به عملیات اجرای گشت‌زنی‌های رزمی نیروهای این کشور در نزدیکی تایوان پیوست.

در گزارش تلویزیون دولتی چین تاکید شد: “نیروهای چینی در حوزه تنگه تایوان، شمال غرب و جنوب غرب تایوان و آب‌های شرق تایوان ابتکار عمل برای حمله را به دست گرفته و نهایت استفاده را از مزایای عملکردی خود بردند، مانورهای منعطف را برای تصرف مواضع مطلوب به اجرا گذاشتند و با هدف بازداشتن دشمن با سرعت بالا پیشروی کردند.”

فرماندهی حوزه شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق چین اعلام کرد، ناو هواپیمابر شاندونگ نیز در رزمایش شبیه‌سازی “محاصره کامل” تایوان شرکت کرده و جنگنده‌های حاضر روی عرشه خود را فرستاد.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، تحرک ۵۹ هواپیما و ۱۱ کشتی نظامی را در نزدیکی خود تشخیص داده است. این وزارتخانه خاطر نشان کرد، از میان آنها، ۳۹ هواپیمای چینی از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده و وارد منطقه دفاع هوایی تایوان شدند.

از سوی دیگر نیروی دریایی ارتش آمریکا هم امروز دوشنبه اعلام کرد، ناوشکن “یو.اس.اس میلیوس” این نیرو که مجهز به موشک هدایت‌شونده است با هدف اجرای عملیات “آزادی دریانوردی” از آب‌های مورد ادعای پکن در دریای چین جنوبی عبور کرد.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا آمده است: “این عملیات آزادی دریانوردی در راستای حفظ حقوق، آزادی‌ها و استفاده‌های قانونی مربوط به دریا به اجرا درآمد.”

طبق این بیانیه، این کشتی از نزدیکی “جزایر اسپراتلی” عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ناوشکن یو.اس.اس میلیوس در فاصله حدودا ۱۳۰۰ کیلومتر دورتر از محل اجرای رزمایش کشتی‌های جنگی و جنگنده‌های چینی برای سومین روز در نزدیکی تایوان عملیات خود را انجام داد.

چند روز پیش تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان به دیدار کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در شهر لس‌آنجلس رفت. رزمایش‌های چین، اعتراض تایوان و درخواست واشنگتن برای خویشتنداری را در پی داشت، در حالی که‌ آمریکا گفت: “اقدامات پکن را از نزدیک رصد می‌کند.”

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا