فارس

اعلام آماده‌باش جهت اجرای عملیات راهداری زمستانی

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، نشست مدیریت بحران و هماهنگی راهداری زمستانی استان فارس با هدف تعامل و هماهنگی سراسری ادارات راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان ها بصورت ویدئو کنفرانس و با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، معاونان، رؤسای ستادی و همه رؤسای ادارات شهرستان ها برگزار شد.

علیرضا سیاهپور، در ابتدای این نشست ضمن تقدیر از خدمات بخش راهداری در سال های گذشته بخصوص در ایام سرد سال گفت: نشست های هم اندیشی این چنینی با رویکرد بررسی مشکلات، آسیب شناسی طرح زمستانی در سالهای گذشته، بررسی پیش بینی های برنامه ریزی شده برای محورهای شریانی و حساس و استفاده بهینه از امکانات، منابع و سامانه های موجود راهداری برگزار می شود.

سیاهپور با بیان اینکه راهداری فارس در آماده باش کامل برای اجرای طرح راهداری زمستانی است، تأکید کرد: آماده سازی ماشین آلات راهداری زمستانی، اجاره ماشین آلات مورد نیاز، هماهنگی با مدیریت بحران استان و شهرستان ها و سایر دستگاه های خدماتی و امدادی، تشکیل قرارگاه راهداری زمستانی در مرکز استان، تهیه لباس های راهداری زمستانی، تهیه شن و نمک مصرفی، آماده سازی کشیک زمستانی و استفاده از سامانه های پیش بینی هوا از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در استان فارس بر اساس دستور العمل های زمستانی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین افزود: با تعاملی که در استان بین دستگاه های خدمات رسان جاده ای وجود دارد، انتظار می رود طی روزهای آینده و در بارش های پیش رو نیز با حضور امکانات و منابع این دستگاه ها شاهد همکاری مؤثری باشیم.

وی ادامه داد: از تمام مردم عزیز و کاربران جاده ای تقاضا داریم برای تردد در محورهای استان، بخصوص محور های شهرستان های شمالی و غربی، علاوه بر رعایت قوانین و مقررات رانندگی، حتما زنجیر چرخ در خودروهای خود به همراه داشه باشند و سایر موارد ایمنی را نیز رعایت کنند.

گفتنی است در نشست مدیریت بحران و هماهنگی راهداری زمستانی استان فارس رؤسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها از طریق ویدئو کنفرانس و رؤسای ادارات ستادی، معاونان و مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان فارس نیز بصورت حضوری مشارکت داشتند.

 عملیات راهداری زمستانی جاری در فارس با ۵۲ راهدار خانه ثابت و ۶ راهدار خانه سیار، ۷۴ اکیپ و ۱۳۵ گشت ثابت و سیار راهداری به کمک بیش از ۴۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین و تجهیزات راهداری شامل نمک پاش و تیغه برف روب و بهره گیری از بیش از ۷۰۰ راهدار مجرب در۶ هزار و ۴۰۰کیلومتر از راه های استان که نیاز به عملیات برفروبی و یخ زدایی داشته تحت پوشش قرار می گیرد.

انتهای پیام/ ف


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا