قزوین

افتتاح ۲۷پروژه عمرانی در مناطق عشایری استان قزوین

افتتاح ۲۷پروژه عمرانی در مناطق عشایری استان قزوین

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ مراسم افتتاح همزمان ۲۷پروژه عمرانی در مناطق عشایری استان قزوین با حضور محمد حسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین حجت‌الاسلام ولی‌اله مصائبی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، اسلامی صدر فرماندار شهرستان قزوین، عشایر ایلات و طوایف استان در مجموعه باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد.

در این مراسم ۲۷پروژه عمرانی شامل آبرسانی پایدار، بهسازی ایل راه‌ها ، توزیع پنل خورشیدی و … با اعتبار ۱۲۰میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

ولی‌اله مصائبی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این مراسم گفت: عشایر نقش مهمی در تولید انواع محصولات کشاورزی دارند بنابراین باید توجه ویژه‌ای به این قشر مولد شود.

او افزود: روستائیان و عشایر استان تقش مهمی در تولید محصول استراتژیک کشور داشتند به طوری که امسال خرید تضمینی گندم در استان رکورد سالهای قبل را زد که این جای تقدیر از زحمات این عزیزان را دارد.

فرماندار شهرستان قزوین نیز در این مراسم اظهارکرد: عشایر با کمترین بهره و استفاده از خدمات بیشترین تولیدات و بازدهی را دارند.

اسلامی صدر گفت: مناطق عشایر نشین با مشکلاتی از جمله عدم دسترسی به جاده مناسب، عدم برق و راه مناسب، عدم بهره مندی از خدمات درمانی و … مواجه هستند و این وظیفه مسئولین است که خدمات و مواهب را برای این قشر تولید کننده زحمتکش فراهم کنند.

فرماندار شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: کشور ما با همین شیوه تولید در گذشته نه چندان دور نه تنها واردکننده محصولات کشاورز ی ودامی نبوده بلکه صادرکننده محصولات به کشورهای اطراف نیز بوده و تمام محصولات موردنیاز خود را تولید و تامین می‌کرده است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا