Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
افراد کم خواب تعادل کمتری در راه رفتن دارند - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

افراد کم خواب تعادل کمتری در راه رفتن دارند

به گزارش روز دوشنبه گروه آموزش برگزیده های ایران از روزنامه دیلی میل، محققان پیش از این حدس می‌زدند فرایند راه رفتن یک روند خودکار باشد اما اکنون به این نتیجه رسیدند که این فرایند بیش از آنچه که تصور می شد با درگیر شدن مغز همراه است.

 محققان دانشگاه سائوپائلو در برزیل در این مطالعه متوجه شدند افرادی که کمتر از ۶ ساعت در شب می‌خوابند، تعادل کمتری هنگام راه رفتن نسبت به بقیه افراد دارند.   

آنها در این آزمایش که در یک دوره ۱۴ روزه روی دانشجویان انجام دادند، متوجه شدند افرادی که خواب ناکافی داشتند، نمی‌توانند در هنگام راه رفتن روی تردمیل تعادل خود را حفظ کنند. همچنین حفظ تعادل برای گروه دانشجویان که هیچ خواب شبانه‌ای نداشتند، بسیار دشوارتر بود.

این مطالعه همچنین نشان داد که عملکرد دانشجویانی که در طول هفته میزان خواب کمتر از ایده آل داشتند اما در آخر هفته می‌توانستند، بخوابند به نسبت آنهایی که به صورت کلی خواب اضافی داشتند، بهتر بود.

محققان خاطرنشان کردند:  افرادی که به دلیل شرایط شغلی خود خواب نامنظم یا ناکافی دارند مانند کارگران شیفتی، کارکنان کلینیک‌ها  و برخی نیروهای نظامی اگر بتوانند برنامه منظمی برای جبران خواب داشته باشند، کنترل بیشتری روی راه رفتن خود خواهند داشت.

آنها تاکید کردند: نتایج بررسی نشان می‌دهد که محرومیت کامل یا جزئی از خواب منجر به کاهش عملکرد در کنترل حسی حرکتی راه رفتن می‌شود.

هرمانو کربس یکی از نویسندگان این مطالعه در بیانیه مطبوعاتی گفت: از نظر علمی، مشخص نبود که فعالیت‌های تقریباً خودکار مانند پیاده‌روی تحت تأثیر کمبود خواب باشد.  

وی افزود: ما همچنین دریافتیم که جبران خواب می تواند یک استراتژی مهم باشد به عنوان مثال، افرادی که به طور مزمن کم خواب هستند، مانند کارگران شیفت، پزشکان و برخی از پرسنل نظامی، اگر بتوانند برنامه منظمی برای جبران خواب داشته باشند، ممکن است کنترل بهتری بر راه رفتن خود داشته باشند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا