اصفهان

افزایش ابتلا به کرونا و آنفولانزا در اصفهان نسبت به ۲ هفته گذشته

افزایش ابتلا به کرونا و آنفولانزا در اصفهان نسبت به ۲ هفته گذشته

به گزارش برگزیده از اصفهان، پژمان عقدک اظهار کرد: ابتلا به بیماری کووید-۱۹ نیز در چند هفته اخیر افزایش یافته و می‌توان گفت که میزان ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا در اصفهان باهم برابر است.

وی افزود: شدت بیماری مبتلایان به آنفلوآنزا بیشتر از کرونا و سرماخوردگی است بطوری که با تب و گرفتاری‌های ریوی افزونتری همراه می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ابتلا به آنفلوآنزا بویژه در بین افراد دچار بیماری زمینه‌ای و ضعف ایمنی ممکن است به بستری شدن نیز مُنجر شود، اضافه کرد: اگر افرادی دچار علائم بیماری تنفسی مانند تب و سُرفه شدند لازم است از خانه خارج نشوند و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: اگر افراد دچار علائم سرماخوردگی ناچار به خروج از خانه هستند از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی را با دیگران رعایت کنند.

وی تاکید کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا در زمان حاضر همچنان سودمند است اما سود آن به اندازه فردی که در شهریور این واکسن را تزریق کرده، نیست.

احتمال اوج گرفتن ابتلا به آنفلوآنزا در اواسط آبان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اظهارنظر برخی از مسئولان کشوری در وزارت بهداشت، احتمال اوج گرفتن ابتلا به آنفلوآنزا در اواسط آبان وجود دارد هرچند شرایط شیوع این بیماری در استان‌ها با یکدیگر متفاوت است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا