مازندران

افزایش تعداد تلفات طاعون در مازندران

کوروس ربیعی امروز درباره آخرین وضعیت بیماری طاعون نشخوارکنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در شهرستان ساری، اظهار کرد: تعداد لاشه‌های کشف شده کل و بز وحشی بر اثر ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان در مازندران به ۴۶ راس رسیده است.

وی با اشاره به مشاهده مواد تلف شده براثر طاعون در منطقه کلاردشت، افزود: با توجه به این شرایط مکاتبات و پیگیری‌های لازم انجام شده تا دام‌ها از منطقه خارج شوند که با توجه به بررسی‌ها دام‌های بومی از منطقه خارج شدند.

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه پایش‌ها به‌صورت منظم در حال انجام است، اضافه کرد: بعد از کشف لاشه‌ها بحث دفن بهداشتی لاشه‌ها در دستور کار قرار دارد.

ربیعی گفت: مردم در صورت مشاهده دام بیمار، بی‌حال یا تلف شده‌، هر چه سریع‌تر موارد را به سامانه ۱۵۹۰ محیط زیست و یا ادارات حفاظت محیط زیست در سطح شهرستان‌های استان اطلاع دهند و از جابه‌جایی لاشه‌ها به شدت پرهیز کنند.

به گزارش فارس، شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک برای نخستین بار با مشاهده هفت لاشه از گونه کل و بز وحشی منطقه جنگلی «دلیر» شهرستان چالوس در شهریور ماه امسال مشاهده شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا