یزد

افزایش دو برابری ابتلا به تب مالت در استان یزد

افزایش دو برابری ابتلا به تب مالت در استان یزد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از یزد، دکتر مینوسپهر گفت:تب مالت یک بیماری مشترک بین انسان و دام و معروف به بیماری هزار چهره است.

وی ادامه داد: روند ابتلا به این بیماری در استان یزد در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته و از ۲۵۰ مورد مثبت سال گذشته به ۴۸۰ مورد در سال جاری رسیده است.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان مهریز نیز اظهار داشت:علائم بیماری تب مالت ممکن است شدید یا خفیف با شروع تدریجی یا ناگهانی باشد که از علائم شایع آن تب و لرز، خستگی، تعریق، سردرد، دردمفاصل کمر، بی اشتهایی، کاهش وزن و… است.

دکتر مختاری تصریح کرد:این بیماری بر اثر ورود باکتری‌ها از دام‌های آلوده به بدن انسان ایجاد می‌شود و در گوسفند و دام شیوع زیادی دارد و باعث تلف شدن و سقط جنین در دام‌ها می‌شود.

وی بیان داشت:شهروندان از شیر و فرآورده‌های لبنی پاستوریزه یا شیری که به اندازه کافی جوشیده استفاده کنندو قبل از مصرف به مدت ۵ دقیقه حتما شیر را بجوشانند.

در ادامه زارع معاون سلامت دامپزشکی استان یزد بیان داشت:در استان یزد بیش از ۱۱۰ هزار دام سبک و ۴۵ هزار دام سنگین واکسینه شده اند.

زارع افزود:تعداد ۳۵۰ رأس دام سنگین و ۱۴۷ مورد دام سبک شامل گوسفند و بز به دلیل مثبت بودن بیماری تب مالت از چرخه تولید خارج شده اند.

۴۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا