کردستان

افزایش ورودی پرونده به محاکم بخاطر نبود نظم در بخش معاملات

 بهادر اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج ضمن تاکید بر ترویج ثبت رسمی معاملات املاک، اظهار کرد: علی رغم الزامی بودن ثبت رسمی، بسیاری از معاملات در بنگاه‌های املاک به صورت عادی و قولنامه‌ای انجام می‌شود. 

اسدی افزود: بنگاه‌های معاملات املاک نقش بسزایی در نقل و انتقال اراضی و املاک تجاری و مسکونی دارند و اکثریت قریب به اتفاق عقود نزد مشاورین املاک صورت می‌پذیرد، فلذا هرگونه ایراد و عدم آگاهی نسبت به قانون و یا سوء استفاده از این موقعیت می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به اصل اعتماد، صحت و الزام قراردادها وارد نماید. 

وی گفت: متاسفانه افزایش بی‌رویه اعطای مجوز بدون ضوابط و صلاحیت سنجی کافی، ضعف قوانین و ناآگاهی‌های عمومی و بعضاً ساختارهای آسیب‌زای دولتی و عدم مقابله با سودجویان و …. موجبات تضییع حقوق مردم و افزایش اختلافات و بالتبع ورودی پرونده‌های دادگستری را بدنبال داشته است.

 اسدی اضافه کرد: برنامه ترویج ثبت رسمی معاملات  املاک در سال جاری به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان ابلاغ و درصدد ترویج ثبت رسمی معاملات و ساماندهی مشاورین املاک است و در همین راستا شیوه نامه‌ای با ۱۸ هدف لازم الحصول  مشخص شده که می‌بایست با همکاری همه نهادهای ذیربط اجرایی شد. 

وی در پایان اظهار کرد: مقرر است در راستای اجرای این برنامه، بازرسی‌های دقیق و زمان بندی شده با حضور نمایندگان این معاونت، دادستانی مرکز استان، پلیس پیشگیری، اداره ثبت اسناد و املاک و اتحادیه مشاورین املاک از بنگاه‌های معاملات ملکی شهرستان سنندج بعمل آید.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا