کردستان

افزایش ۸،۵ درصدی ازدواج درکردستان/صدور بیش از یک میلیون کارت هوشمند ملی در استان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، علی جوکار ظهر امروز در نشست خبری بمناسبت سالروز ثبت احوال در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان در سنندج، تعداد واقعه ازدواج استان را در سال جاری ۹ هزار و ۶۰۱ واقعه ذکر کرد و اظهار داشت: از این تعداد هفت هزار و ۸۳۶ واقعه مربوط به مناطق شهری و هزار و ۷۶۵ واقعه مربوط به مناطق روستایی بوده است.

وی اظهار کرد: هر ماه به طور متوسط یک هزار و ۲۰۰ واقعه و در هر شبانه روز به طور متوسط ۳۹ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است.

جوکار تعداد واقعه طلاق را در هشت ماهه امسال سه هزار و ۲۲۳ واقعه ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۷ واقعه مربوط به مناطق شهری و ۴۵۵ واقعه نیز مربوط به مناطق روستایی بوده است.

به گفته وی، در هر شبانه روز ۱۳ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

ثبت ۱۷ هزار و ۶۲۲ ولادت در ۹ ماه امسال

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان از ثبت ۱۷ هزار و ۶۲۲ واقعه ولادت در ۹ ماهه امسال در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۸۰ واقعه ولادت مربوط به مناطق شهری و پنج هزار و ۴۲ واقعه مربوط به مناطق روستایی بوده است.

جوکار تعداد ولادت‌های ثبت شده پسران را هشت هزار و ۹۶۴ واقعه و تعداد ولادت‌های ثبت شده دختران را هشت هزار و ۶۵۸ واقعه ذکر کرد.

وی یادآور شد: ۲۹،۳ درصد ولادت‌های ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۳۰ تا۳۴ سال عنوان کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت‌ها اشاره کرد و گفت: در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ولادت دختران ۱۰۳ واقعه ولادت پسران به ثبت رسیده است.

به گفته وی، نام‌های محمد با ۵۰۰ مورد، آیهان ۳۲۵ مورد، آراد ۲۱۵ مورد، شاهان ۲۰۱ مورد و هیراد ۱۶۶ مورد بیشترین اسامی نامگذاری شده در پسران را به خود اختصاص داده است.

جوکار تصریح کرد: نام‌های آنیا با ۳۷۱ مورد، سدنا ۱۴۲ مورد، نیلا با ۱۳۹ مورد و باران ۱۲۵ مورد و دلوین ۱۱۹ مورد هم در صدر اسامی دختران در کردستان است.

ثبت هفت هزار و ۸۹۰ واقعه وفات در ۹ ماه امسال

جوکار تعداد وفات ثبت شده ۹ ماهه سال جاری را هفت هزار و ۸۹۰ واقعه عنوان کرد و افزود: از این تعداد وفات ثبت شده پنج هزار و ۱۵۹ واقعه در مناطق شهری و ۲ هزار و ۷۳۰ واقعه ولادت در مناطق روستایی بوده است.

وی تعداد واقعه ثبت شده مردان را در این مدت چهار هزار و ۴۶۲ واقعه و تعداد وفات ثبت شده زنان را سه هزار و ۴۲۸ واقعه اعلام کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان میانگین سن وفات مردان را ۶۳،۲۳ سال و سن وفات زنان ۷۰،۷۶ سال ذکر کرد.

جوکار به نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات اشاره کرد و افزود: در مقابل ۱۰۰ واقعه وفات زنان تعداد ۱۲۸ واقعه وفات مردان به ثبت رسیده است.

صدور یک میلیون و ۹۵ هزار و ۸۰۹ کارت هوشمند ملی در استان

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان از صدور یک میلیون و ۹۵ هزار و ۸۰۹ کارت هوشمند ملی در استان خبر داد.

جوکار افزود: در ۹ ماهه امسال ۳۳ هزار و ۷۶۰ درخواست برای کارت هوشمند ملی در استان ثبت شده است و ۳۴ هزار و ۲۵۴ کارت برای متقاضیان صادر شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۱۸۷ کارت هوشمند ملی تحویل متقاضیان نشده است، در این 
از افرادی که پیامک تحویل کارت دریافت کرده اند خواست جهت دریافت کارت هوشمند ملی خود به اداره ثبت احوال مراجعه کنند.

وی تعداد یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۸۸۱ نفر از ( افراد بالای ۱۵سال) جمعیت استان را واجد شرایط کارت هوشمند ملی دانست و اظهار کرد: هم اکنون یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۱۱۰ درخواست صدور کارت هوشمند ملی ثبت شده است.

جوکار یادآورشد: ۹۵،۶۸ درصد جمعیت استان کردستان کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند و کردستان در کشور رتبه بیستم کشوری را داراست.

وی از صدور و تحویل ۱۲۷ شناسنامه برای متولدین حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی خبر داد و گفت: این تعداد شناسنامه از آبان ۹۸ تا پایان آذر امسال صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، سوم دی ماه سالروز تاسیس ثبت احوال در استان است. اولین شناسنامه در سال ۱۲۹۷ بنام فاطمه ایرانی صادر شده است.

ثبت احوال استان کردستان در سال ۱۳۰۵ در سنندج، بیجار و سقز راه‌اندازی شده است.
اولین سند بنام سید عبدالعظیم شیخ‌الاسلامی در تاریخ ۱۳۰۵،۱۰،۲۰ و در تاریخ ۱۳۰۵،۱،۲۰ بنام شیخ احمد غیاثی تنظیم و صادر شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا