بوشهر

افزایش ۶۸ درصدی صادرات از بوشهر/ واردات ۲۰ درصد کاهش یافت

به گزارش برگزیده های ایران از بوشهر، بهروز قره‌بیگی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش صادرات در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: در این مدت ۱۷ میلیون تن انواع محصولات و تولیدات از گمرکات استان بوشهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک بوشهر ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر را ۶ میلیارد و ۳۲۳ میلیون دلار دانست و بیان کرد: ارزش کالاهای صادراتی در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۸ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه هشت ماه سال قبل به ارزش سه میلیارد و ۷۵۷ میلیون دلار کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد تصریح کرد: بخش عمده‌ای از صادرات محصولات مربوط به صنایع پتروشیمی و میعانات گازی است.

مدیرکل گمرک بوشهر، میزان صادرات محصولات از گمرکات این استان بدون احتساب میعانات گازی در هشت ماه امسال را ۱۷ میلیون و ۱۶۲ هزار تن دانست و خاطر نشان کرد: ارزش صادرات محصولات بدون احتساب میعانات گازی در هشت ماه امسال شش میلیارد و ۲۵۲ میلیون دلار است که رشد ۷۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

قره‌بیگی از کاهش واردات در هشت ماه امسال از گمرکات استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در هشت ماه امسال ۳۱۴ هزار تن کالا از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده که کاهش پنج درصدی نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

وی ارزش کالاهای وارداتی از گمرکات استان بوشهر در هشت ماه امسال را ۸۵۲ میلیون دلار دانست و تصریح کرد: ارزش کالاهای وارد شده در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش یافته است.

بازرس گمرکات بوشهر گفت: فعالان اقتصادی با کشورهای مختلف جهان مراودات تجاری دارند به‌گونه‌ای که بازرگانان از گمرکات استان بوشهر به بیش از ۶۰ کشور جهان کالا صادر کرده‌اند.

وی افزود: چین، امارات، ترکیه، هلند، پاکستان، آفریقای جنوبی، برزیل و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بیشترین مبادله تجاری بازرگانان از طریق گمرکات استان بوشهر است.

مدیرکل گمرک بوشهر تصریح کرد: محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، محصولات آبزی و سبزی و صیفی‌جات به‌عنوان مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات استان بوشهر است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا