زنجان

اقامه نمازها را طولانی نکنید

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز امروز در اجلاس استانی نماز زنجان با اشاره به اهمیت نماز در زندگی افراد اظهار کرد: نماز با همه حالات روحی و جسمی و همه هستی در ارتباط است.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: رابطه نماز با خورشید در وقت نماز، با ستاره در تعیین جهت قبله، با آب در وضو، با خاک در سجده، با زینت در آراستگی، با ورزش در حرکات رکوع و سجود، با انسان‌ها و عدالت در رعایت حقوق مردم برای قبول شدن نماز، با نظم در صفوف منظم، با همسرداری در خلق نیکو، با توحید در «أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلٰهَ إِلَّا ٱللَّهُ»، در تعیین مسیر حرکت انسان با «اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ»، با معاد در «مَالِکِ یَوْمِ الدِّینِ» و با زکات در پرداخت حقوق مادی مشهود است و ثواب نماز با عطر و گلاب ۳۰ برابر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نماز انسان را از فحشا و منکر باز می‌دارد، افزود: نماز مختص اسلام نبوده بلکه قبل از اسلام در زمان حضرت عیسی(ع)، حضرت موسی(ع)، شعیب(ع) و ابراهیم نیز بوده است.

قرائتی با تأکید بر اینکه باید با خواندن نماز شکر، شاکر خداوند باشد، افزود: خداوند به انسان فرموده به دلیل اینکه به تو امنیت دادم و تو را سیر کردم و چشم بینا عطا کردم و انسان مشمول نعمات مختلف کرده است، باید شکر او را به جای آوریم.

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید اگر همه شما جمع شوید به اندازه ذره‌ای علم ندارید. کتاب‌های شهید مطهری و تفسیر قرآن را هر شب مورد مطالعه قرار دهید. پیش نمازها حتما باید مطالعه کنند تا بتوانند مطالب مفیدتری در اختیار مخاطبان قرار دهند.

قرائتی در ادامه با اشاره به اینکه باید اقدامات اثرگذار برای نماز انجام داد، افزود: هر چه فساد بیشتر شود نیاز به نماز بیشتر است، همانطور که هر چه هوا گرم شود نیاز به آب بیشتر می‌شود، ما خدا را فراموش می‌کنیم اما وقتی یک نعمتی را نداشته باشیم به یاد خدا می‌افتیم.

وی با بیان اینکه همه روحانیونی که در مسجد حضور دارند از مدارس کنار مسجد غافل نشوند، تصریح کرد: اقامه نمازها را طولانی نکنید، بین نماز سخنرانی نکنید و مردم را در نماز به گروگان نگیرید، نماز و قرآن به هم متصل بوده و هر دو ذکر هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در نماز ظهر عاشورا مورد اصابت ۳۰ تیر قرار گرفت یعنی برای ۳۰ کلمه ۳۰ تیر خورد و نشان می‌دهد زیر رگبار هم نباید نماز فراهوش شود، اضافه کرد: در استانی که به شور و شعور حسینی معروف است باید نماز رونق بیشتری داشته باشد.

قرائتی تصریح کرد: در جامعه مشاهده می‌کنیم مسجد خاکی است و اتاق مدیر هر روز تمیز می‌شود، در حالی که باید به آراستگی مساجد اهمیت داد. هر اداره‌ای که به مسجد نزدیک است کارکنان آن در ۲۰ دقیقه که با کار لطمه نخورد در مساجد حضور یابند. سخنرانی نیز طولانی نباشد.

وی با اشاره به اینکه صالحان سه دسته‌اند، افزود: یاران حضرت مهدی(عج) جزو صالحان‌اند، چرا که در قرآن گفته شده زمین را صالحان به ارث می‌برند، در سوره توبه می‌گوید اگر دشمن را به غیظ انداختی کار صالح انجام دادی، هر ابتکار و اختراعی که دشمن عصبانی شود، عمل صالح است.

قرائتی وضع مملکت را از نظر مطالعه ضعیف خواند و گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید اگر همه شما جمع شوید به اندازه ذره‌ای علم ندارید، کتاب‌های شهید مطهری و تفسیر قرآن را هر شب مورد مطالعه قرار دهید، پیش نمازها حتما باید مطالعه کنند تا بتوانند مطالب مفیدتری در اختیار مخاطبان قرار دهند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-12-12 10:05:33

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا