فارس

اقتدار ملی با رفع مشکلات اشتغال و معیشت محقق می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام، در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با تبریک روز بسیج اظهار داشت: اگر بخواهیم در مسیر تکامل و قرب الهی قرار بگیریم باید تفکر را در اولویت قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: در قرآن کریم به ارتباط ظاهر و باطن عالم به عنوان یکی از رشته های تفکر در سوره مبارک «نور» تاکید شده است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: آنچه در زندگی دنیوی می بینیم دارای باطن است و به ظاهر محدود نمی شود و فیزیک به معنای ظاهر و پیداست که قطعا باطنی در خود دارد و پشت تمام پیداها، ناپیداهایی وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم تفکر بسیجیان بیان کرد: ما به پیروی قرآن کریم بر این باوریم که عالم غیبی در کار است که در عالم ظاهر و پیدا اثر می گذارد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: نباید افراد روشنفکر و قلم به دست به تحلیل غیر معنوی کردن بپردازند و نباید باعث شوند مردم در برداشت از مسائل سیاسی، اقتصاد و … تعبیر غیر الهی بیگانه از غیب داشته باشند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: از ظاهر حیات دنیا گزارش دادن لازم است اما کافی نیست و تحلیل ها باید نوشته های معنوی و دینی باشند که ارتباط ظاهر و باطن را می بینند.

وی افزود: در تحلیل ها باید به جنبه معنویت عالم توجه شود و امروز فرصت های ما محدود است و نباید کوتاه بیاییم و باید فکر کنیم و نتیجه فکر خود را در امور مختلف به دیگران عرضه کنیم و بحران هایی مانند آب و خشکسالی از این موارد می تواند باشد.

آیت الله دژکام با اشاره به گرم شدن هوا و خشکسالی به عنوان پیامد اقدامات انسان ها بیان کرد: خدای متعال در سوره مبارک «روم» فرموده اند که ربا خواری برکت را از بین می برد که پیامدها و نتیجه منفی دارد و اگر به روند نظام بانکی در صورت ربا بودن توجه نکنیم، جنبه فیزیکی بر جنبه های معنوی عالم اثر می گذارد و نا فرمانی خدا زندگی و معیشت ما را خراب می کند.

آیت الله دژکام با گرامی داشت سالروز تشکیل بسیج به فرمان بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد: این روز را به تمام مسلمانان و ملت سربلند ایران تبریک می گویم که از نعمت بسیج بیش از ۴۰ سال است برخوردار شده اند و تا امروز برکات این شجره طیبه در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، نظامی، فرهنگی و … نصیب ملت ما و تمام مسلمانان عالم شده است.

وی افزود: به گفته امام راحل، تفکر بسیجی باید در تمام دنیا سیطره پیدا کند، گفت: از نظر جهان بینی ما عالم دنیا عالم زحمت است و همه مشکل زیاد یا کم دارند و دنیا به هیچ کسی وفا نمی کند اما خدای متعال فرموده است که باید برای رفع مشکلات یکدیگر به کمک دادن بپردازیم و اصل تشکیل و روحیه بسیجی همین است که روحیه اهل بیت (ع) در آن نهفته شده است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: ما بسیجی شده ایم تا دست یکدیگر را در مشکلات بگیریم و خصوصا نخبه های بسیجی و اساتید دانشگاهی و حوزوی بسیج برای رفع مشکلات جامعه توانمندی و ظرفیت خوبی به شمار می‌رود و استاد دانشگاه بسیجی به فکر رفع مشکلات مردم است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: برای رفع مسئله بحران آب باید با تفکر بسیجی و ظرفیت علما، نخبگان و دانشگاهیان عمل کنیم و شیخ بهایی ۴۰۰ سال قبل مسیر تقسیم بندی آب زاینده رود اصفهان را انجام داد که تا ۴۰۰ سال پاسخگو بود که توزیع عادلانه ای در تقسیم آب بوده است.

امام جمعه شیراز افزود: همین مقدار آب که وجود دارد باید عادلانه توزیع شود و برای این کار به روحیه بسیجی و تفکر برتر نیاز داریم و  به زودی شاهد توزیع عادلانه و عالمانه آب خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بسیج در این عرصه ها باید به میدان بیاید تا با انجام یک کار جهادی شاهد توزیع عادلانه باشیم و برای اقتدار بین المللی کشور باید ملت ما اقتدار خود را نشان دهد و دیپلماسی را نمی توان با قدرت در میدان پیش برد و مردم بسیجی مقتدر ایران باید این قدرت را به دشمنان نشان بدهند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: اقتدار داخلی و ملی ما با رفع مشکلات اشتغال و معیشت مردم باید مرتفع شود که با یک کار جهادی و بسیجی قابل حل است.

انتهای پیام/م/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا