کردستان

امام جمعه اهل سنت قروه: مقابله با داعش بزرگترین خدمت حاج‌قاسم به جهان اسلام بود

ماموستا هاشم نوری امام جمعه اهل سنت قروه در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج با تسلیت دومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی، اظهار کرد: نام شهید سلیمانی برای تمام ملت ایران و مظلومین و آزادی‌خواهان جهان افتخار است.

وی اضافه کرد:‌ سردار قاسم سلیمانی متعلق به یک طیف خاص و ملت ایران نبود و هر کجا می‌دید انسان‌ها مورد ظلم قرار می‌گیرند به ندای مظلوم‌خواهی‌شان لبیک می‌گفت و به کمکشان می‌شتافت.

امام جمعه اهل سنت قروه تصریح کرد: زمانی که سردار سلیمانی دید کُردهای ایزدی مورد تجاوز و در چنگال داعش قرار گرفته بودند آنها را از تعرض و ظلم داعش نجات داد.

ماموستا نوری افزود: سردار سلیمانی در کارنامه پر از ایثار و از خودگذشتگی‌هایش کمک به مردم مظلوم سوریه، لبنان، عراق، فلسطین، یمن و افغانستان را به ثبت رساند.

وی اظهار کرد: شهید سلیمانی با شجاعت و ایثارگری‌های بزرگ کاری کرد که نام پرآوازه‌اش برای همیشه بر تارک تاریخ بدرخشد و افتخاری برای تک تک ملت ایران و مسلمانان جهان باشد.

امام جمعه اهل سنت قروه خاطرنشان کرد: داعش با نام اسلام، مسلمانان و اسلام را با چالش بزرگی مواجه کرد و ضربات زیادی به این دین الهی وارد کرد اما حاج‌قاسم همیشه جاوید، ریشه این جنایتکاران خبیث که دست پروده مستقیم امریکا و اسرائیل بودند را از بین برد.

وی گفت: اگر تلاش مجاهدانه شهید حاج قاسم سلیمانی نبود داعش رحمی به صغیر و کبیر نمی‌کرد، این از خدا بی‌خبران هر لحظه که فرصتی به دست بیاورند تمام ملت‌های مسلمان را به جرم مشرک بودن از دم تیغ می‌گذراندند که نمونه‌های آن را در کشورهای مختلف شاهد بودیم.

ماموستا نوری خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی با مقابله با داعش بزرگترین خدمت به جهان اسلام کرد و در برابر کسانی ایستاد که چهره غیرواقعی و خشنی را از اسلام به جهان معرفی می‌کردند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا