زنجان

امام جمعه زنجان: الگوی زمان حاضر برای بصیرت ولی امر مسلمین است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز ۹ دی ( روز بصیرت و مبارزه با فتنه) اظهار کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری، بصیرت یعنی شناخت زمان، نیاز، اولویت‌ها، دوست و دشمن و اقدام به موقع است چرا که اقدام نابهنگام نتیجه مطلوب در بر ندارد.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه بصیرت بعد از عاشورا، همان تبیین حوادث عاشورا و روشنگری است، گفت: برای داشتن بصیرت درست، باید الگو و شاخص درست داشته باشیم و شاخص و الگوی ما در زمان حاضر، ولی امر مسلمین است.

وی به هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اشاره و تصریح کرد: بر اساس آیات قرآنی مبارزه با جهل و تلاش برای علم آموزی از اولویت‌های دین ما است.

آیت‌الله خاتمی به قرار گرفتن در آستانه سال نوی میلادی و  ولادت حضرت عیسی مسیح، اشاره کرد و گفت: مقام بزرگ پیامبر مسیحیان اقتضا می‌کند که ظالم را از ظلمش بازدارد و به هیچ وجه ظلم را روا نمی‌دارد چون هیچ پیغمبری نگفته است که زیر بار ظلم بروید و یا ظلم بکنید.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه فطرت و عقل انسان از ظلم نفرت دارد، ادامه داد: یکی از محورهای آموزه‌های انبیا، نفرت از ظلم و ظالم و حمایت از مظلوم است و دستورات اسلام این است که نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید.

وی با تقدیر از دست اندرکاران ثبت احوال به سوم دی روز ثبت احوال اشاره کرد و افزود: همه مردم از نتیجه زحمات و تلاش خدمتگزاران مردم در این حوزه بهره‌مند هستند.

آیت‌الله خاتمی به شهادت فاطمه زهرا(س)، اشاره و نقش  مهم آن حضرت در  تبیین و تبلیغ ولایت و امامت را بسیار موثر خواند و گفت: این بانوی بزرگوار، پس از رحلت  پیامبر برای تبلیغ دین و رسالت ولایت و امامت در بین مردم زمان، استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه اسلام کاملترین و پایان بخش‌ترین دین است، افزود: اراده خداوند بر این بود که دین الهی  در قالب امامت، استمرار پیدا کند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


 2021-12-26 18:06:57

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا