Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
امام جمعه سنندج: مسوولان به فکر سرپناه جوانان باشند/خیرخواهی مردم کردستان زبانزد است - خبرگزاری برگزیده های ایران
کردستان

امام جمعه سنندج: مسوولان به فکر سرپناه جوانان باشند/خیرخواهی مردم کردستان زبانزد است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج که با حضور نمازگزاران و رعایت الزامات بهداشتی در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار داشت: مردم کردستان اهل تمدن و فرهنگ و انسانیت و اهل مسجد و عبادت هستند.

امام جمعه سنندج با اشاره به جایگاه والای مسجد، گفت: وقتی از پیامبر پرسیدند که باغ‌های بهشت چیست فرمودند مساجد باغ‌های بهشت هستند و مکانی بهتر از مساجد وجود ندارد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: اهل مسجد از چنین تجمعاتی در مساجد بهره بگیرند.

به گفته ماموستا رستمی، قرآن یکی از معجزات رسول است که تمامی دشمنان همواره علیه آن ایستاده‌اند اما هیچ کاری نمی‌توانند بکنند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن برای امت رسول نازل شده و این بیانگر جایگاه امت پیامبر گرامی اسلام است.

امام جمعه سنندج در ادامه نیکوکاری و خیراندیشی مردم کردستان را شایسته تقدیر دانست و گفت: فردی که از دارایی‌اش ۱۰۰ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد می‌کند، بیانگر خیرخواهی و نوعدوستی مردم کردستان است که زبانزد است.

ماموستا رستمی ادامه داد: البته انسان‌هایی هم بوده‌اند که زندان آنها را متحول کرده و با تفکر دیگری به جامعه بازگشته‌اند.

وی در ادامه با تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی، گفت: شهید حسین فهمیده برای عزت، کرامت و شرف زیر تانک دشمن رفت و جانش را فدا کرد کما اینکه دانش‌آموزان زیادی در دفاع از کشور جان خود را تقدیم کردند.

وی در ادامه اذعان داشت: مهاجرین همراه پیامبر تمامی دارایی خود را جا گذاشتند و به مدینه مهاجرت کردند و انصار نیز به خوبی آنان را پذیرا شدند و خداوند از آنان به نیکی یاد می‌کند.

ماموستا رستمی یاداور شد: عده‌ای امروز نیازمند و گرفتار سرپناه هستند که مسوولان باید برای رفع نیاز آنها تلاش کنند.

وی ادامه داد: در حالیکه عده‌ای به دنبال تامین نیازهای دیگران هستند،  عده‌ای با گرانفروشی و کم‌فروشی ارزاق عمومی مردم را در تنگنا قرار می‌دهند و این افراد باید در دادگاه عدل الهی پاسخگو باشند.

امام جمعه سنندج همچنین گفت: پیامبر از احتکارکنندگان بعنوان ملعون نام برده‌اند.

وی گفت: مسوولیت سخت است به همین دلیل پیامبر خاتم و سایر پیامبران احساس مسوولیت می‌کردند چون می‌دانستند که در آخرت به حساب و کتاب رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا