Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
امام جمعه شیراز: حضور اجتماعی دانشجویان منطبق بر آرمان‌های انقلاب باشد - خبرگزاری برگزیده های ایران
فارس

امام جمعه شیراز: حضور اجتماعی دانشجویان منطبق بر آرمان‌های انقلاب باشد

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، آیت‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز ضمن اشاره به فرا رسیدن  روز دانشجو، اظهار کرد: از دانشجویان انتظار داریم حضور اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خود را با ویژگی‌های حرکت دانشجویی که در انقلاب اسلامی است تطبیق و ادامه دهند.

وی افزود: نخستین ویژگی حرکت دانشجویی ارزش گرا بودن است، پیش از پیروزی انقلاب جریان های متفاوتی در دانشگاه های کشور وجود داشت  اما  در میان جمعیت بسیاری از دانشجویان، حرکت ارزشی اسلامی بود. 

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به نقش مطالبه گری دانشجویان بیان کرد: دانشجویان باید متناسب با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی کشور، مطالبه گری از مسؤولان را داشته باشند و تقسیم کار در انقلاب اسلامی را شناسایی کنند و از هر مسؤولی در حوزه خاص خودش مطالبه گری داشته باشد.

وی به تغییر در شورای هماهنگی تبلیغات و  تأکید بر محوریت مساجد نیز اشاره ای داشت و عنوان کرد: در این زمینه حرکت جدید در مجموعه‌های فرهنگی استان فارس در حال شکل گرفتن است.

آیت الله دژکام با اشاره به مذاکرات وین که در حال انجام است گفت: هدف مذاکرات برای برخی مورد سؤال است، دولت ما بیان می کند که ما کار خود را انجام دادیم، اما مذاکره برای این است که تعهدات این کشورها بیان شود البته ما می دانیم که این‌ها بر تعهداتشان  پایبند نیستند، اما برای اینکه حجت بر دنیا تمام شود، مذاکرات شکل گرفته است.

امام جمعه شیراز گفت:  تأکید اساسی رهبر انقلاب اسلامی بر مسئله اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون است و خوشبختانه دولت هم همین امر را در پیش گرفته است.

وی افزود : کشورهایی که خواهان معامله با ایران باشند کم نیستند، با عضویت رسمی در پیمان شانگ‌های هم این مسئله قابل حل است البته نکته و شرط لازم این است که مدیران دلسرد نشوند و محکم پای کار باشند.

آیت الله دژکام با اشاره به اهمیت خداترسی در زندگی گفت: ترس از قیامت، بندگی برای خدا و آزار نرساندن به دیگران است موجب رستگاری است، همچنین اندیشه داشتن  در امور مومنان اهمیت بسزایی دارد و اگر اندیشه در سر داشته باشیم و فکر کنیم خود به خود خدا ترسی هم خواهیم داشت.

امام جمعه شیراز چارچوب‌های اسلام را نسبت به سایر ادیان قوی خواند و اظهار داشت:  دین اسلام کامل تر از سایر ادیان است که همین چارچوب قوی دین ما باعث می‌شود که پیروان خود را به سوی بهشت رهنمون کند.

وی بیان کرد: جهنم تمام نشدنی است و پایان کارهایی مانند خودکشی کردن، جهنم است و جزا در جهنم تخفیف پیدا نمی‌کند و مجازات آنها که نسبت به خداوند شکر گزار نبوده اند همین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: تفکر رابطه جدی و عمیقی با معنویت دارد، دعوت مکرر قرآن کریم برای تفکر به همین دلیل است.

آیت‌الله دژکام با بیان هدف از جمع شدن  در روز جمعه به یاد آخرت بودن است  بیان کرد: پایه انقلاب اسلامی معنویت است و اگر امروز جوانان برای دفاع از حرم اهل بیت می‌روند، مقاومت می کنند، مجاهدت می کنند و بابصیرت رفتار می کنند به دلیل همین معنویت است پس باید به معنویت در جامعه به صورت ویژه توجه شود و متولیان فرهنگی در ترویج معنویت دقت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ف


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا