فارس

امدادرسانی به شهرهای جنوبی فارس؛ از توزیع پتو و خوراک تا اسکان موقت سیل‌زدگان

به گزارش برگزیده های ایران از لارستان، با گذشت حدود ۷۲ ساعت از سیل در لارستان و لامرد، اکنون به گفته مسؤولین مرتبط، وضعیت تقریبأ به حالت کنترل درآمده است و امدادرسانی در حال انجام است، توزیع اقلام معیشتی و زیستی، اسکان اضطراری سیل زدگان، بازگشایی اکثر محورها تازه ترین جزئیاتی است که از امدادرسانی به مناطق سیل زده منتشر شده است و مسؤولین مرتبط در گفتگو با فارس به تشریح جزئیات آن پرداخته اند.

هیچ محوری در لارستان مسدود نیست

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: با اقدامات به موقعی که  انجام گرفت محور مسدودی در لارستان وجود ندارد و حتی در جاهایی هم که پلی تخریب شده راه موقت و فرعی زده شد تا  مردم برای رفت و آمد مشکلی نداشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در خصوص تلفات جاده ای در حوزه راه ها گفت: متاسفانه یک مورد کشته بر اثر طغیان آب رودخانه  در مُهر داشتیم که یکی از همشهریان هنگام طغیان رودخانه به دلیل ترس خود را از ماشین  به بیرون پرت می کند که بر اثر این اقدام جانش را ار دست داده است.

اداره کل راه و شهرسازی با تمام امکانات در مناطق سیل زده حضور دارد

شبانی با تأکید بر بسیج تمام امکانات اداره کل راه و شهرسازی لارستان برای رفع مشکلات سیل اظهار داشت:  برای امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده و کاهش خسارات به ویژه در  بیرم  و لامرد، این اداره کل  با بسیج امکانات ماشین‌آلات خود را به مناطق سیل زده ارسال کرده است.

 وی افزود: از پتانسیل  و ظرفیت پیمانکاران راه سازی، راهداری و بخش های خصوصی هم برای امدادرسانی استفاده کردیم و خوشبختانه با پیش بینی و آمادگی که داشتیم، آسیب ها به حداقل رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان بیان داشت: در بخش بیرم حتی قبل از وقوع سیلاب امکلنات و دستگاه ها را در راهدارخانه  مستقر کردیم و علیرغم اینکه وظیفه ما بحث حریم راه و راهداری و و خدمات دهی در حوزه را های برون شهری است  اما در خدمات  درون شهری هم مشکلات را ساماندهی کردیم تا شرایط برای همشهریان به نحو مطلوب طی شود.سی تیم امدادی در مناطق سیل زده لارستان فعال هستند.

هزار قطعه پتو و ۵۴۰ بسته غذایی در بیرم توزیع شد

رئیس جمعیت هلال احمر لارستان در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: امدادگران و نجاتگران شهرستان در قالب ۳۰ تیم  امدادی طی روزهای اخیر برای امداد رسانی به شهروندان گرفتار در سیل و رفع آبگرفتگی منازل و معابر خدمت‌رسانی کردند.

محسن زمانی با تأکید بر  ارائه خدمات شبانه‌روزی امدادگران در مناطق سیل زده گفت: امداد رسانی به مردم محصور در سیرل به ویژه در بخش بیرم که بیشترین آسیب از سیل را متحمل شده است کماکان ادامه دارد

رئیس جمعیت هلال احمر لارستان بیان داشت: اقلام معیشتی و زیستی شامل ۵۴۰ بسته غذایی، ۵۰۰ دستگاه چادر، هزار قطعه پتو در میان سیل زدگان توزیع شد، البته مقداری اقلام غذایی کنسروی هم در اختیار است که برای توزیع آن را هم مدنظر داریم.

اسکان موقت  ۱۸۰۰ نفر از سیل دیدگان بیرم

زمانی در خصوص اسکان اضطراری سیل زدگان بیرم اظهار داشت: برخی منازل در بخش بیرم با توجه به آبگرفتگی ها و تخریب های ناشی از سیل از حالت سکونت خارج شده بود که   یک سالن سرپوشیده ورزشی در بیرم به عنوان محل اسکان موقت و اضطراری در نظر گرفته شد و ۱۸۰۰ نفر در این محل اسکان داده شدند.

 رئیس جمعیت هلال احمر لارستان گفت: تیم های ارزیاب و پشتیبانی هلال احمر همچنان برای کمک به سیل زدگان مستقر هستند و در کنار این تیم ها، گروهای جهادگر و بسیجی هم برای امدادرسانی وارد میدان شده اند.

پرواز بالگرد در لامرد برای امدادرسانی به سیل زدگان

رئیس جمعیت هلال احمر لارستان اظهار داشت: در پی بارش ها  راه ارتباطی به ۷ روستا در بخش مرکزی، چاهورز، اشکنان و مناطق عشایرنشین بخش علامرودشت قطع شده بود که با تلاش نیروهای امدادی بالگردها برای امداد رسانی به پرواز درآمدند.

وی ادامه داد: امداد رسانی هوایی توسط جمعیت هلال احمر به  این ۷ روستای شهرستان لامرد که در محاصره سیلاب هستند، به وسلیه یک فروند بالگرد انجام شد و اقلام خوراکی و زیستی شامل بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ وعده غذایی گرم، ۱۵۰۰ بسته وعده غذایی ۷۲ ساعته، چادر، پتو، موکت، پلاستیک های پوششی در میان مردم آسیب دیده این روستا توزیع شد که این امداد رسانی ها همچنان هم ادامه دارد تا شرایط کاملأ به حالت کنترل و مطلوب تغییر کند.

آب‌گیری کامل منازل در لامرد انجام شد

رئیس جمعیت هلال احمر لامرد نیز در گفتگو با خبرنگار فارس با تأکید بر تداوم عملیات امدادی و خدمات رسانی به مردم آسیب دیده از سیل در این شهرستان گفت: با توجه به پیش بینی ها و هشدارهایی که از قبل در مورد وقوع سامانه بارشی خطرناک ارائه شد و طی تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان خوشبختانه قبل از وقوع بارش ها جمعیت هلال احمر در سطح  آمادگی کامل برای برخورد با حوادث بود.

قادری افزود: بارش های سیلابی سبب خسارت های زیان باری در لامرد شد حجم بالای بارش ها در لامرد که در یک روز به انداره یک سال باران باریده بود شرایط سختی را رقم زد اما از همان ساعات ابتدایی اقدامات امدادی و کمک رسانی به آسیب دیدگان را شروع کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر لامرد گفت: منازل و معابری که در سطح شهرستان دچار آبگرفتگی شده بودند با تلاش نیروهای امدادی به صورت کامل آبگیری شدند و در میان منازل  نایلون های پوششی  هم توزیع شد.

وی با اعلام اینکه طبق ارائه گزارش های هواشناسی  از اواخر هفته آینده سامانه بارشی جدیدی فعال خواهد شد از شهروندان خواست: هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند، از ترددها و سفرهای غیرضروری نیز پرهیز نمایند.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا