خوزستان

امدادرسانی به هفت هزار و ۴۱۰ زلزله‌زده در اندیکا

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، علی خدادادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا کنون به‌هفت هزار و ۴۱۰ آسیب دیده از این زمین لرزه، امدادرسانی شده و اقلام زیستی، بسته‌های غذایی و بهداشتی در اختیارشان قرار گرفته است.
 
وی افزود: خدمت رسانی‌های این جمعیت در سه مرحله عملیات‌های امداد و نجات و امدادرسانی اولیه، ارائه خدمات حمایتی و هدایت حرکت‌های جهادی با بهره گیری از مشارکت‌های مردمی و فعالیت‌های فرهنگی و حمایت‌های روانی قابل تعریف است.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در زمینه عملیات‌های امدادرسانی اولیه در سه قالب توزیع اقلام زیستی نظیر چادر اسکان، پتو، موکت، ست ظروف، والور، فانوس، نایلون پوششی و بشکه‌های نگهداری آب، بسته‌های غذایی شامل برنج ،حبوبات، کنسروجات، چای، قند و شکر  و اقلام بهداشتی از جمله صابون، پودر لباسشویی و دیگر اقلام بهداشتی اقدام لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در مرحله‌های بعدی خدمت رسانی، تیم حمایت‌های روانی به منظور آرامش بخشی و التیام روحی افراد آسیب دیده، در منطقه حضور یافته و خدماتی شامل مشاوره به بزرگسالان، بازی درمانی برای کودکان و خردسالان، شناسایی کودکان و خانواده‌هایی که دارای آسیب بیشتری شده‌اند، ارائه شد که خوشبختانه به افزایش روحیه ساکنین این مناطق کمک شد.

علی خدادادی عنوان کرد: خانه‌های هلال علاوه بر نقش‌های پیشگیرانه در مناطق مختلف شهری و روستایی با ارائه آموزش‌های امدادی و آمادگی در برابر مخاطرات  که سبب کاهش خطرپذیری می.شود و جامعه را تاب آور می‌کند، در ارزیابی سریع هنگام بروز حوادث و توزیع عادلانه کمک های مردمی توسط اهالی آموزش دیده همان محلات نقشی بسیار پر رنگ و جایگاه ویژه‌ای دارند لذا افزایش بیش از پیش خانه های هلال از طریق برگزاری جلسات هماهنگی و پیگیری های مستمر با بخشداران و دهیاران  در حال انجام است.

وی با اشاره به فعالیت‌ها در حوزه تسهیل‌گری و جلب مشارکت های مردمی نیز گفت: اقدام‌هایی از سوی این جمعیت به عمل آمده که پویش همدلی و مهربانی یکی از این برنامه هاست .

خدادادی در پایان با دعوت از هم میهنان جهت سهیم شدن در امر خداپسندانه و بشردوستانه حمایت از آسیب دیدگان زلزله اندیکا، بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان خوزستان آماده دریافت کمک‌های مردمی و رساندن امانت مردم به دستان صاحبانشان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: از طریق کد   #۶۱*۱۱۲* و یا واریز مبالغ اهدایی به شماره کارت ۹۹۹۶-۹۹۹۹-۳۳۷۹-۶۱۰۴  می‌توان در پویش همدلی و مهربانی که ویژه جمع آوری کمک‌های مردمی به زلزله زدگان اندیکا است مشارکت کرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا