فارس

انتظارها برای روی کار آمدن مدیران انقلابی و کارآمد کی پایان می یابد؟

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، با اعلام دستگیری یک مدیر دولتی دیگر در شیراز، تعداد مدیران بازداشت شده در استان از اواخر شهریور تاکنون به ۶ نفر افزایش یافت، مدیر بازداشت شده اخیر که در حال اخذ رشوه از یک پیمانکار به چنگ قانون افتاد متعلق به یک شرکت دولتی از زیرمجموعه وزارت نیرو در حوزه برق بوده که چندی پیش موضوع تحقیق و تفحص از آن به دلایل مختلف از جمله نحوه انتخاب پیمانکاران در کمیسیون انرژی مجلس به تصویب رسید.

در حالی که تقریبا فساد این مدیر باقی مانده از دولت سابق آشکار بوده، اما اقدامی برای تغییر وی انجام نشده بود. اقدامی که اگر انجام می شد، هزینه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حضور چنین مهره های فاسدی بیش از این بر جامعه اعمال نمی گشت.

آمار نگران کننده از فسادهای اقتصادی و ناکارآمدی مدیران سابق که حتی در حال حاضر همچنان به رویه سابق خود ادامه می‌دهند، ضرورت تغییر و تحول سریع و گاه بنیادین را دستگاه های اجرایی می‌طلبد.

انتصاب مدیران انقلابی و تازه نفس، فصلی نو در خدمت‌‌رسانی

در حالی که اکنون با روی کار آمدن دولت انقلابی، باید با تغییر مدیران خموده و ناکارآمد و انتخاب مدیران تازه نفس، جوان و انقلابی نشاط فعالیت و خدمت رسانی در سراسر استان به چشم بخورد، همچنان عده کثیری از مدیران سابق که ناکارآمدیشان در تمام دوران گذشته آشکار بوده بر کرسی مسئولیت نشسته و خبری از تغییر آنها به گوش نمی رسد.

به گفته معاون سیاسی استاندار از آغاز فعالیت محمدهادی ایمانیه تاکنون، ۳۲ مدیر تغییر کرده اند. این آمار برای استان پهناور فارس که چهارمین استان پرجمعیت ایران است و ۶/۷ جمعیت کشور را در خود جای داده و به عنوان یکی از مراکز ثقل کشور شناخته می شود بسیار پایین و حتی ناچیز است.

محبی پور در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: در فرایند انتصاب افراد، انتخاب همکاران پاکدست به شکل ویژه مورد توجه است و هر گونه انتخاب افراد غیرصالح و تنها بر اساس آشنایی‌ها و ارتباطات شخصی، خط قرمز دولت سیزدهم است و به هیچ وجه مورد پذیرش نیست. اکنون سئوال اصلی این است آیا در حال حاضر در زیرمجموعه های استانداری چنین افرادی وجود ندارد؟

در حالی که استان فارس  چهارمین استان پهناور کشور است و به جز کلانشهر شیراز سایر شهرستان های آن در محرومیت بسر می برند و پروژه های عمرانی بسیاری در آنها بر زمین مانده است. کیفیت زندگی مردم مناطق مختلف استان به دلیل عدم وجود امکانات مناسب بسیار پایین است و در سالهای اخیر یا پروژه عمرانی برای این مناطق تعریف نشده یا بسیار کمرنگ بوده است.

ترمیم اعتماد عمومی با انتصاب مدیران لایق

در چنین شرایطی که مردم با اقبال به دولت انقلابی خواهان تغییر و بهبود زندگی خود هستند و یکی از وظایف خطیری که بر عهده دولت نهاده شده ترمیم اعتماد خدشه دار شده مردم به مسئولین است؛ تداوم مسئولیت افرادی که تنها شاخصه آنها نسبت با یک نماینده است، در جایگاه معاونت استانداری چه توجیهی دارد؟ 

در حالی که نیروهای کارآمد و جوان و انقلابی وجود دارند که می توانند با کار جهادی و با دغدغه آبادانی این سرزمین دولت را همراهی کنند. معاونت عمران استانداری وظایف خطیر و وسیعی همچون نهضت جهش مسکن را باید هدایت و دنبال کند، کارآمدی این معاونت در زندگی مردم استان تاثیر مستقیم دارد و تعلل در ادامه حضور افرادی که به سبب رابطه نسبی همچنان بر سرکار هستند، با خط قرمزهای مدیریت ارشد استان در تناقض است و هزینه آن را مدیریت انقلابی استان خواهد پرداخت. به بهانه عدم تغییر اتوبوسی، کندی و لاک پشتی حرکت کردن در تغییر مدیران پذیرفتنی نیست.

فارس با آمار بالای که از مدیران ناکارآمد که یا منفعل و تنها صندلی پر کن هستند یا در جهت عکس فعالیت دارند و دستگاه قضا باید مداوم آنها را رصد کند که حاصلش کثرت فسادهای اقتصادی مشخص شده است، نیاز به یک خانه تکانی مدیریتی دارد.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا