فارس

انتقاد سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از عملکرد بانک‌ها در اعطای وام اشتغال و ازدواج

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه ای با حضور مسئولان بانک مرکزی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و ستاد کل نیروهای مسلح به ارائه گزارش در خصوص نحوه اعطای وام‌ ازدواج و اشتغال و اجرای تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور پرداخت.

مجیدانصاری گفت: هدف از برگزاری این نشست این بود است که نحوه هزینه‌کرد دستگاه‌ها پیرامون اعتباراتی که در تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ برای این بخش تعیین شده بود مورد بررسی قرار گیرد و همچنین مشخص شود این نوع تخصیص تا چه اندازه می‌تواند در بودجه ۱۴۰۱ نیز از کارایی لازم برخوردار باشد.

 نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، افزود: مسئولان دستگاه‌های حاضر در این زمینه از عملکرد بانک‌ها به ویژه در خصوص نوع ضمانت‌ها و تفاسیری که روی درصد کارمزد این وام‌ها دارند، گلایه‌مند بودند چرا که همکاری لازم را با آنها نداشته‌اند.

وی اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می دهد با اینکه در قوانین مرتبط با ازدواج و اشتغال، تسهیلات و اعتبارات مطلوبی مدنظر قرار گرفته شده است اما عملکردها مطابق با انتظارات قانونگذاران و دستگاه‌های اجرایی متولی نبوده و پیشرفت مطلوبی را نشان نمی‌دهد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، یادآورشد: در این نشست از دستگاه‌های اجرایی حاضر خواسته شد تا در این مورد گزارش کتبی به صورت مشروح با برش استانی و مطابق با شاخص‌های تعریف شده ارائه دهند تا مشخص شود چه میزان به تکالیف خود عمل کرده‌اند و متناسب با آن بودجه آنها تعیین شود.

انصاری گفت: همچنین مقرر شد در جهت تحقق اهداف تعیین شده برای اشتغال و ازدواج نیز برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/ ج/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا