مازندران

انتقال آب خزر به سمنان گران تمام خواهد شد/ انتقال آب خزر پروژه‌ای در قامت آزاد راه تهران ـ شمال است

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران؛ دکتر بنفشه زهرایی با حضور در برنامه «سلام تهران» به بیان توضیحاتی در خصوص تنش‌های آبی موجود در کشور و همچنین راهکارهای مقابله با کم‌آبی در تهران پرداخت.

دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی، گفت: این کارگروه از سال ۹۶ تشکیل شده و وزارتخانه‌های  نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور به همراه سازمان‌های حفاظت محیط زیست و هواشناسی که مسئله مدیریت فرابخش آب را هماهنگ می‌کند عضو این کارگروه هستند.

وی به اهم فعالیت‌های این کارگروه اشاره و اظهار کرد: این کارگروه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای برنامه‌های سال گذشته را دنبال می‌کند و مهمترین هدف کارگروه این است که مصارف آب در کشور را کاهش دهند، به طوری که تنش آبی کمتر شود.

دبیر کارگروه ملی سازگاری تصریح کرد: اوایل سال‌جاری  ۳۱ برنامه سازگاری با کم آبی برای ۳۱ استان کشور در سطح ملی مصوب شد که اجرای این برنامه‌ها از سال گذشته در برخی از استان‌ها شروع شده و برخی امسال آغاز به کار کرده‌اند و مطابق برنامه تا سال ۱۴۰۵ باید میزان مصارف به تدریج کاهش یابد.

زهرایی در بخش از صحبت‌هایش به موضوع وعده انتقال آب دریای خزر  به سمنان در دولت قبل اشاره کرد و گفت: آبی که قرار است از دریای خزر به سمنان برسد به دلیل آنکه باید از رشته کوه البرز عبور کند، پیچیدگی‌هایی مانند بزرگراه تهران شمال دارد.

وی افزود: من به عنوان یک کارشناس می‌گویم اگر این آب  با آن وضعیت به سمنان برسد برای ملت ایران خیلی گران تمام می‌شود و مطمئناً هیچ مصرف کننده سمنانی نمی‌تواند هزینه واقعی آن را بپردازد.

دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم آبی خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم راه بهتر و کم هزینه‌تر برای تامین آب سمنان وجود دارد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ح


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا