کردستان

انتقال مفاهیم اجتماعی در تئاتر خیابانی سریع و تاثیرگذار است

انتقال مفاهیم اجتماعی در تئاتر خیابانی سریع و تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: هنر تئاتر خیابانی به لحاظ جذابیتی که دارد مورد استقبال عموم است چرا که نسبت به تئاتر صحنه‌ای در دسترس‌تر است.

وی با اشاره به اینکه جذابیت تئاتر خیابانی به دلیل نبود حایل بین تماشاگر و بازیگر تعامل ایجاد می‌کند، افزود: تئاتر خیابانی پرسود، پرفایده و کم خرج است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: اینگونه جشنواره‌ها علاوه بر ایجاد رقابت در عین رفاقت می‌تواند به تبادل تجربه بین هنرمندان بینجامد.

وی تصریح کرد: هنرمندان و اساتید این عرصه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌توانند زمینه تقویت این هنر و توانمندی جوانان این عرصه را فراهم کنند.

دریایی اضافه کرد: قرار است در شش ماهه دوم سال برنامه‌های فرهنگی مختلفی برگزار شود که برنامه سیاه‌چمانه سروآباد، همایش مستوره اردلان در سنندج، موسیقی خیابانی کامیاران، هه‌لپه‌رکی بانه، جشنواره دف‌نوازی سنه، از جمله این برنامه‌ها است.

وی برگزاری تئاتر استانی بیجار و برگزاری تئاتر کردی در سقز را از برنامه‌های نمایشی مدنظر ارشاد اسلامی استان در شش ماه دوم سال دانست و گفت: تلاش بر کشف استعدادهای هنری و شناسایی افراد توانمند از جمله اهداف اجرای برنامه‌های استان است.

دریایی اضافه کرد: مردم مریوان امروز صدای مردم فلسطین هستند که با اجرای نمایش تئاتر در این زمینه سکوت را شکستند و خروجی مؤثری را در آغاز این جشنواره برای حمایت از فلسطین نشان دادند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا