خوزستان

انتقال نخل‌های خوزستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صحت ندارد

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، چند روز گذشته کلیپی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد چند نفر نخل‌ به واسطه تریلی در حال انتقال هستند.

برخی کاربران فضای مجازی می‌گویند: با توجه به مشکل کم‌آبی و خشکسالی که بر روی  نخیلات  و محصولات  آن‌ها تاثیر گذاشته است کشاورزان برای جلوگیری از خسارت‌هایی که متوجه محصول می‌شود اقدام به صادرات نخل‌های خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس کرده‌اند.

اما تورج نوروزی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با رد صادرات نخل از خوزستان به کشورهای دیگر، اظهار کرد: ویدئو  منتشر شده در فضای مجازی در هیچ حالتی مربوط به استان خوزستان نیست.

وی افزود: با توجه به پیگیری که از شهرهای خرما‌خیز استان به ویژه شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان انجام شد مشخص شد هیچ گونه قطع، فروش و صادرات درخت خرما در استان ما رخ نداده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ممکن است در اثر کم آبی و خشکسالی صدماتی به باغات و مزارع ما وارد شده است و نگرانی‌های به وجود آمده است اما کشاورزان قطعاً درختان چندساله خود در نمی‌آورند که صادر کنند.

نوروزی با اشاره به مسائل کم‌آبی و خشکسالی که نخیلات استان با آن مواجه هستند، بیان کرد: ویدئو منتشر شده منتسب به استان نبوده و صادرات نخلی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا