کردستان

انجام عمل جراحی کیاری مالفورمیشن برای نخستین بار در کردستان

شکرالله زندی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج، با اشاره به روند عمل جراحی کیاری مالفورمیشن ( پایین آمدن بخش‌هایی از مخچه داخل گردن و فشار بر روی نخاع) اظهار کرد: طی چند روز اخیر بیماری ۴۲ ساله با سابقه کاهش قدرت اندام‌های سمت راست و بی‌حسی عضلات صورت و اختلال در بلع مراجعه نموده بودند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مخچه بیمار با پایین آمدن در مسیر خود اثر فشاری قابل توجهی را بر بصل النخاع و ساقه مغز وارد نموده است که با اثر فشاری بر عصب های ناحیه و برخورد نخاع بیمار را دچار اختلالات عصبی متعدد کرده بود به گونه ای که از انجام اعمال روزمره خود در حال ناتوان شدن بود.

طبق اظهارات این متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در سنندج، بدین ترتیب بیمار تحت عمل جراحی بسیار حساس باز کردن حفره خلفی مغزی و لامینکتومی مهره های یکم و دوم گردنی قرار گرفت.

زندی با بیان اینکه در این عمل جراحی نخاع بیمار آزاد و مخچه از روی آن برداشته شد، خاطرنشان کرد: حساسیت این جراحی بسیار زیاد است با توجه به اینکه مرکز کنترل قلب و تنفس در بصل النخاع و درست در همان محل عمل جراحی قرار دارد و عروق و عناصرحیاتی بسیاری در آن ناحیه وجود دارند حساسیت عمل را دو چندان می کند.

وی با ابزار خورسندی اضافه کرد: عمل جراحی در کمال دقت و سلامت به انجام رسید و همه علایم بیمار بهبود پیدا کرده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا